۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

ساماندهی شناورهای تفریحی فعال در آبادان و خرمشهر

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر گفت: در راستای ارائه خدمات مناسب در زمینه گشت های دریایی به گردشگران ورودی به منطقه، حدود 50 فروند لنج، 80 فروند قایق تفریحی و چهار فروند کشتی تفریحی فعال در بنادر خرمشهر و آبادان ساماندهی شده است.
کد خبر: ۸۰۱۷۲

سجاد پاک گوهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های ویژه در آبادان و خرمشهر از نظر وجود رودخانه های پرآب و نیز همجواری با آبهای خلیج فارس، لذا بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده، برنامه های گردشگری در این شهرستانها با محوریت گردشگری آبی برگزار می شود.

وی از نقش موثر اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر در ارائه خدمات توریسم آبی به گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: به صورت مرتب و پیوسته جلسات کمیته توریسم ابی در این اداره با حضور اعضا و ارگان های مرتبط برگزار می شود.

به گفته وی، گردشگران ورودی به خرمشهر و آبادان می توانند با استفاده از شناورهای تفریحی در نظر گرفته شده نسبت به گشت دریایی در آبهای اروند رود، کارون و ... اقدام کنند.

ساماندهی شناورهای تفریحی فعال در آبادان و خرمشهر

وی اذعان داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب در زمینه گشت های دریایی به گردشگران ورودی به منطقه، امسال حدود 50 فروند لنج، 80 فروند قایق تفریحی و چهار فروند کشتی تفریحی فعال در بنادر خرمشهر و آبادان ساماندهی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر همچنین  یادآور شد: به منظور افزایش ایمنی تردد شناورهای تفریحی  در ایام نوروز، ماهیگیری به روش توراندازی در محل تردد شناورهای تردد ممنوع خواهد بود.

وی تاکید کرد: به منظور حفظ ایمنی شناورهای تفریحی از صیادان خواسته شده تا در مکان هایی خارج از تردد شناورها اقدام به توراندازی کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر در ادامه از راه اندازی نخستین اسکله جت اسکی در بندر خرمشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این سایت پنج فروند جت اسکی برای استفاده گردشگران مستقر شده است، خاطرنشان ساخت: این سایت توریسم آبی به طور قطع بسیار مورد توجه گردشگران قرار خواهد گرفت و نقش موثری در توسعه توریسم منطقه خواهد داشت.

پاک گوهر در ادامه به فعالیت رستوران های دریایی در بندر خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: این رستوران های دریایی همواره مورد توجه و استقبال گردشگران قرار می گیرند.

وی در ادامه گفته های خود  همچنین به ایجاد امکان شرایط ماهیگیری برای گردشگران ورودی به خرمشهر و آبادان اشاره و عنوان کرد: به همین منظور شهرداری خرمشهر مکان های ویژه ای را برای ماهیگیری گردشگران در نظر گرفته است.

رونق توریسم آبی جزیره مینو در ایام نوروز 

این مقام مسئول در استان خوزستان همچنین به ظرفیت های گردشگری آبی در جزیره مینو به عنوان یکی از مکان های توریستی استان خوزستان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در جزیره مینو قایق های تفریحی پارویی جهت استفاده گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی از وجود اقامتگاه های بوم گردی در جزیره مینو متناسب با استانداردهای لازم و مورد توجه گردشگران خبر داد و گفت: این اقامتگاه ها نیز از ظرفیت های توریستی جزیره مینو محسوب می شوند.

پاک گوهر اظهار امیدواری کرد: با خدمات مناسب به گردشگران نوروزی به ویژه در بخش توریسم آبی و گشت های آبی بتوانیم رضایت گردشگران ورودی به خرمشهر و آبادان را جلب کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار