۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

پرورش میگو در مزارع چابهار آغاز شد/ پیش بینی تولید دو هزار تن میگو در چابهار

پرورش میگو در مزارع چابهار آغاز شد/ پیش بینی تولید دو هزار تن میگو در چابهار
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار با اشاره به آغاز پرورش میگوی چابهار گفت: پیش بینی می شود سال آینده با افزایش دو برابری، شاهد تولید حداقل دو هزار تن میگو در چابهار باشیم.
کد خبر: ۸۰۱۷۱
سید وحید حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با تلاش بخش خصوصی و مساعدت سازمان های شیلات و دامپزشکی برای اولین بار در تاریخ فعالیت مجتمع پرورش میگوی شهد صنعتی گواتر در چابهار، ذخیره سازی لاروهای میگو در اسفند ماه آغاز شد.
وی افزود: در سال زراعی 96-97 برنامه ریزی بریا ذخیره سازی در مزارع گواتر تا هزار هکتار و میزان ذخیره سازی 250 میلیون قطعه پست لاور انجام شده است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار خاطرنشان ساخت: امید است که دومین سایت استان سیستان و بلوچستان به نام رودیک نیز که با سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی و همکاری سازمان شیلات ایران احداث شده به زودی به بهره برداری رسیده و به چرخه تولید میگو وارد شود.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت پرورش میگو، اظهار کرد: از مهمترین اتفاقات سال زراعی پیش رو بهره برداری از چهار واحد مرکز تکثیر لارو در استان و امکان تامین لارو با کیفیت در داخل استان برای تمام مزارع پرورش میگو است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار، اذعان داشت: این امر نوید بخش رونق دوباره صنعت پرورش میگو در استان ساحلی سیستان و بلوچستان است.
وی ضمن تشکر از سازمان های شیلات و دامپزشکی در حمایت از پرورش دهندگان میگو شهرستان چابهار، اظهار امیدواری کرد: مشکلات باقی مانده در صنعت میگوی این شهرستان به زودی برطرف شده و شاهد شکوفایی بیشتر صنعت میگو در استان سیستان و بلوچستان خواهیم شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه  میزان برداشت میگوی پرورشی در مزارع چابهار، امسال در مقایسه با سالهای گذشته از شرایط بهتری برخوردار بود، خاطرنشان ساخت: در مجموع تولید سال 96 شاهد برداشت هزار و 25 تن میگوی از مزاع پرورشی چابهار بودیم.
                                                               
حاج سید جوادی با اشاره به عدم شیوع بیماری در مزارع پرورش میگوی چابهار طی سال گذشته، عنوان کرد: پرورش دهندگان به خوبی با چگونگی کنترل بیماری آشنا شده اند.
به گفته این سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت پرورش میگو، رعایت موارد بهداشتی و نیز برداشت زودهنگام مهمترین دلایل این امر محسوب می شود.
پیش بینی تولید دو هزار تن میگوی چابهار در سال 97
وی در باره اهداف تعیین شده برای تولید میگوی سال 97، عنوان کرد: مزارع زیرکشت میگو، امسال 50 تا 60 درصد افزایش خواهد یافت.
حاج سید جوادی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 400 هکتار مزارع  زیر کشت میگو رفته بود، خاطرنشان ساخت: امسال بین 600 تا 700 هکتار مزارع زیر کشت خواهد رفت.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزهای انجام شدهاز سوی پرورش دهندگان، پیش بینی می شودتولید میگوی چابهار در سال 97 به دو هزار تن افزایش یابد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار