۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

رشد هفت درصدی صید آبزیان کشور در سال 96 / افزایش 119 درصدی صید میگوی دریایی در سال جاری

رشد هفت درصدی صید آبزیان کشور در سال 96 / افزایش 119 درصدی صید میگوی دریایی در سال جاری
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از رشد هفت درصدی صید آبزیان کشور با مجموع صید 678 هزار تن در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۷۰
دکتر حسن صالحی در گفتگو با خبرنگار مانا به افزایش چشمگیر صید میگوی دریایی در سال جاری و رضایتمندی صیادان از وضعیت صید اشاره کرد و اذعان داشت: صید میگوی دریایی همچون سالهای گذشته در سه استان ساحلی خوزستان، بوشهر و هرمزگان در آبهای خلیج فارس انجام شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت:  امسال در مجموع شاهد صید 12 هزار تن میگوی دریایی در آبهای جنوبی کشور از سوی صیادان استان های مذکور بودیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع 9 هزار تن میگوی دریایی در آبهای جنوبی کشور صید شده بود، یادآور شد: امسال با افزایش 119 درصدی صید میگوی دریایی مواجه بودیم که این امر حاکی از بازسازی ذخایر این گونه با ارزش خلیج فارس است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود به صید ماهیان دریای خزر در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: صید ماهیان استخوانی که از سوی استان های گیلان، مازندران و گلستان انجام می شود در مقایسه با سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار خواهد بود.
وی یادآور شد: بر اساس آمار اخذ شده و به گفته صیادان، صید ماهی سفید در مقایسه با سال گذشته با 50 درصد رشد همراه بوده است که این امر حاکی از بازسازی ذخایر این گونه دریای خزر است.
دکتر صالحی بیان داشت: انتظار می رود تا پایان فصل صید این گونه ماهیان تا اواسط فرودین ماه سال آینده، شاهد صید 12 هزار تن ماهی استخوانی در شمال کشور باشیم.
رئیس سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: این در حالی است که سال گذشته در مدت زمان مشابه، 11 هزار تن انواع ماهیان استخوانی صید شده بود.
وی در ادامه گفته های خود به ثبت میزان صید کیلکاماهیان دریای خزر طی سالهای اخیر اشاره کرد و اذعان داشت : پیش بینی می شود میزان صید این گونه ماهیان امسال در استان های گیلان و مازندران  در نهایت همچون سال گذشته به رقم 22 هزار تن برسد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به صید ماهیان خاویاری دریای خزر اشاره کرد و گفت: صید تجاری ماهیان خاویاری در راستای بازسازی این گونه با ارزش دریای خزر چند سالی است که از سوی کشورهای حاشیه دریای خزر ممنوع اعلام شده است. اما همزمان با صید ماهیان استخوانی، ماهیان خاویاری نیز در تور صیادان به دام می افتند که در نهایت از سوی  صیادان رهاسازی می شوند. 
دکتر صالحی در این باره ادامه داد: سال گذشته 23 تن ماهی خاویاری صید شده بود که پیش بینی می شود این رقم امسال با افزایش 50 درصدی به 34 تن افزایش یابد. در مجموع میزان صید آبزیان در آبهای دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس در سال جاری،  678 هزار تن برآورد می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته میزان صید آبزیان در آبهای شمالی و جنوبی کشور 634 هزار تن بوده است، اظهار کرد: بنابراین می توان از رشد هفت درصدی صید آبزیان کشور در سال جاری خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار