۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

سرمایه گذاری هزار و 200 میلیارد تومانی در بندر امیر آباد

سرمایه گذاری هزار و 200 میلیارد تومانی در بندر امیر آباد
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد از سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش هزار و 200 میلیارد تومان در آینده نزدیک در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۶۵
 سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس توافقات به عمل آمده از سوی مدیریت منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد با سرمایه گذاران بخش خصوصی، در آینده نزدیک شاهد سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی به ارزش هزار و 200 میلیارد تومان در منطقه وِیژه اقتصادی امیر آباد خواهیم بود.
وی افزود: با تحقق سرمایه گذاری مذکور و بهره برداری از این پروژه ها، زمینه اشتغال 300 نفر ایجاد خواهد شد.
مدیر منطقه وِیژه اقتصادی امیر آباد ادامه داد: با اشاره به اینکه در حال حاضر900 نفر در بخش های مختلف اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اشتغال دارند، تصریح کرد: با اجرایی شدن پروژه های مذکور، تعداد افراد شاغل در این منطقه ویژه اقتصادی حداقل به هزار و 250 نفر افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ادامه گفته های خود از ساخت کارخانه های تولید در این منطقه از جمله ساخت سیلو با سرمایه گذاری 140 میلیارد تومانی خبر داد و اظهارداشت: این پروژه ها در دستور کار منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد قرار دارد.
وی از افزایش 20 برابری سوآپ انجام شده از طریق بندر امیرآباد طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش نوید بخش توسعه فعالیت های بندر امیرآباد است.
رضوانی به افزایش صادرات در سال 96 اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس آمار اخذ شده طی یک سال گذشته 370 هزار تن انواع محصولات از طریق بندر امیرآباد به کشورهای هدف صادر شده است.
وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده شامل گاز بوتن، پودر آلومینیوم، مصالح ساختمانی به طور عمده سیمان و مرکبات بوده است.
به گفته وی، محصولات مذکور از بندر امیرآباد، عمدتاً به  قزاقستان و آستاراخان در روسیه صادر شده اند.
مدیر بندر امیرآباد ادامه داد: این میزان صادرات محصولات متنوع در سال جاری در حالی است که سالهای گذشته تنها یک یا دو محصول از طریق این بندر صادر می شد.
وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات از طریق بندر امیر آباد در دستور کار سال آینده منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد قرار دارد، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم از سال آینده محصولات صادراتی سایر استان های کشور از جمله خراسان شمالی، دماوند، گلستان و مازندران را از  بندر امیرآباد به کشورهای هدف مانند قزاقستان و روسیه صادر کنیم.
این مقام مسئول در منطقه ویِژه اقتصادی امیرآباد در ادامه اظهار امیدواری کرد: با رایزنی های در حال انجام از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوان تعداد بازارهای هدف صادرات را در سال های آینده افزایش داد.
وی همچنین به ترانزیت خارجی انجام شده در بندر امیر آباد طی یک سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی سال 96 در مجموع 80 هزار تن انواع محصولات از  بندر امیرآباد ترانزیت خارجی شده است.
رضوانی با بیان اینکه رقم ترانزیت خارجی انجام شده از بندر امیرآباد رقم بسیار پایینی است، اظهار امیدواری کرد: با تحقق برنامه ریزی های در حال انجام  در سال های آینده شاهد افزایش تناژ ترانزیت خارجی از طریق بندر امیرآباد باشیم.
مدیر بندر امیرآباد تاکید کرد: با توجه به اینکه توسعه صادرات و ترانزیت به عنوان اهداف سال آینده بندر امیرآباد تعیین شده اند، لذا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سال آینده  همایش بزرگی با محوریت توسعه صادرات برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار