۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
برای جابه جایی مسافران نوروزی انجام شد:

استقرار 40 شناور مدرن در مسیر بندر عباس ـ قشم

استقرار 40 شناور مدرن در مسیر بندر عباس ـ قشم
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی بار و مسافر از آمادگی تعاونی های حمل و نقل دریایی مسافری برای جا به جایی مسافران در ایام تعطیلات نوروزی با شناورهای مدرن خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۴۲
 احمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای تردد مسافران دریایی نوروزی وجود ندارد، گفت: بیشترین تردد مسافران دریایی در مسیر بندرعباس به قشم انجام می شود و در این مسیر بیش از 40 شناور مسافری مدرن و به روز، امر جابه جایی مسافران را برعهده دارند و چنانچه این تعداد شناور پاسخگوی مسافران نوروزی نباشد از شناورهای کمکی دراین مسیر استفاده می شود.
وی افزود: سالانه حدود هشت میلیون مسافر در مسیر بندرعباس به قشم جا به جا می شوند اما بیشترین تعداد مسافر اواخر اسفند تا نیمه اول فروردین ماه جابه جا می شود.
وی با اشاره به مزایای بلیت های الکترونیکی اظهار داشت: خوشبختانه الکترونیکی شدن بلیت ها علاوه بر کاهش زمان انتظار مسافران، برای شناورداران مزایایی دارد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی بار و مسافر در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه شناورهای مسافری  که در مسیر بندرعباس به قشم تردد می کنند دارای گواهینامه ها و استانداردهای لازم بین المللی هستند. ضمن اینکه این شناورها سالیانه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و موسسات رده بندی بررسی و نظارت  می شوند.
نرخ کرایه متناسب با سرمایه گذاریها  نیست
وی  عدم تناسب کرایه حمل مسافران دریایی را از مشکلات عمده این بخش بیان کرد و گفت: در حال حاضر نرخ کرایه متناسب با سرمایه گذاری های صورت گرفته ، نیست.  در حالیکه  کلیه تجهیزات مورد نیاز کشتی ها به دلار خریداری می شود کرایه حمل مسافر به ریال دریافت می شود و این رقم بیش از یک سال است که هیچ افزایشی نداشته است.
هاشمی در این باره خاطرنشان کرد: باید نرخ کرایه دریافتی از مسافر با میزان سرمایه گذاری توجیه اقتصادی داشته باشد تا فعالان این حوزه بتوانند با امنیت خاطر به فعالیت خود ادامه دهند.
تداوم مشکل سوخت
هاشمی با اشاره به تداوم مشکلات سوخت شناورها گفت: مشکلات افزایش 4.5 برابری قیمت سوخت در بخش حمل و نقل باری کماکان به قوت خود باقی است و هیچگونه اقدامی برای کاهش نرخ سوخت صورت نگرفته است. این درحالیست که افزایش قیمت سوخت تاثیر مستقیمی در میزان درآمد شناور دار دارد و هم اکنون بخش عمده ای از شناورداران به دلیل قیمت بالای سوخت با مشکل مواجه هستند.
وی تصریح کرد: هم اکنون شناورهای  فعال در بخش باری اکثرا  فرسوده و تناژ آنها غیراقتصادی است البته در همین زمینه و برای نوسازی ناوگان با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی  اقداماتی در دست انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار