۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

احداث ترمینال صادراتی در بندر انزلی/به دنبال همکاری مشترک با کاسیپن هستیم

احداث ترمینال صادراتی در بندر انزلی/به دنبال همکاری مشترک با کاسیپن هستیم
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با سرمایه گذاری خارجی پایانه صادراتی بندر انزلی احداث می شود.
کد خبر: ۸۰۱۴۰
حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه توسعه زیرساخت های بندر انزلی برای تنوع بخشی به کالاهای وارداتی را در دست اقدام داریم، اظهار داشت: نوع کالای وارداتی و صادراتی در دریای خزر در حال تغییر از آهن و چوب به سمت غلات و سوخت است، بنابراین برنامه هایی برای توسعه زیرساخت های این بخش در بندر انزلی اجرا خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه به شکل جدی ایجاد پایانه صادراتی در بندر انزلی را در دستور کار داریم، خاطر نشان ساخت: ظرفیت های صادراتی استان گیلان و استان های اطراف با تکیه بر بازار حوزه CIS و روسیه موضوعی است که برای تقویت آن به دنبال توسعه بندر انزلی هستیم.
چراغی در این باره افزود: در همین راستا گفتگوهای خوبی  با یک شرکت مشترک ایرانی- روسی انجام داده ایم که اگر توافق نهایی حاصل شود، فاز نخست پایانه صادراتی بندر انزلی در سال 1397 کلید می خورد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان درباره جزئیات این پروژه تصریح کرد: ایجاد یک واحد سردخانه و مرکز سورتینگ کالا از جمله مهم ترین بخش های پروژه است همچنین انبار، مخازن روغن و غلات نیز در پایانه صادراتی بندر انزلی احداث خواهد شد.
وی سرمایه لازم برای این پایانه را 200 میلیارد تومان اعلام کرد که به صورت سرمایه گذاری خارجی تامین می شود.
چراغی تهیه و نصب تجهیزات تازه در بندر انزلی در راستای تنوع بخشی به واردات و صادرات در این بندر را از دیگر برنامه های اداره تحت مدیریت خود اعلام کرد و افزود: در این رابطه مکاتبات لازم با سازمان مرکزی بنادر و دریانوردی انجام شده که طی آن مقرر شد، بخشی از تجهیزات از سوی این سازمان تامین شود و بخش اعظم تجهیزات را بخش خصوصی براساس تشریفات قانونی که در اوائل سال آینده اکران خواهد شد تامین و در بندر نصب کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین درباره آخرین آمار ورود کشتی ها به بندر انزلی و عملکرد این بندر در این زمینه در سال 96 اظهار داشت: تا اسفند ماه سال جاری حدود 765 کشتی در بندر انزلی لنگر انداختند که در این میان بیشترین سهم با عملکرد 27 درصد از کل شناورهای ورودی متعلق به کشتیرانی دریای خزر است.
وی در پایان اشاره ای نیز به بندر کاسپین داشت و در این باره گفت: به تازگی این بندر به عنوان مرز مجاز دریایی تایید شده به همین منظور به دنبال همکاری مشترک با بندر کاسپین هستیم.
چراغی این همکاری مشترک را در راستای توسعه صادرات-واردات و ترانزیت در جهت فعال سازی کریدور شمال- جنوب دانست و افزود: با مذاکراتی که فی مابین سازمان مناطق آزاد و سازمان بنادر و دریانودری در حال انجام است، امید داریم که این همکاری مشترک شکل بگیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار