۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
چگونه کشتی های LNG رونق کانال پاناما را به ارمغان می آورد؟

چای داغ بر لبه پاناما !

چای داغ بر لبه پاناما !
توسعه کانال پاناما افزایش چشم گیری در حمل و نقل کشتیرانی LNG به ارمغان آورده است.
کد خبر: ۸۰۱۳۵
به گزارش گروه بین الملل مانا افزایش صادرات LNG آمریکا با نقطه عطف مهم دیگری در صنعت کشتیرانی یعنی توسعه کانال پاناما تقارن پیدا کرده است، به طوریکه توسعه این کانال افزایش چشم گیری در حمل و نقل کشتیرانی LNG را به ارمغان آورده است.
کارگزار شرکت کارگزاری Allied یونان گفت: ۲۵ ماه جولای سال ۲۰۱۶ یک روز ابری و کسل کننده برای بسیاری از مردم بود که هیچ مزیت و برتری نسبت به بقیه روز‌ها نداشت، اما زمان مذکور نقطه عطف مهمی در تاریخ صنعت کشتیرانی به شمار می‌آید. در این روز، شناور Maran Gas Apollonia به عنوان نخستین شناور LNG از آبراه جدید کانال توسعه یافته پاناما عبور کرد. این شناور تحت چارتر شرکت نفت شل آمریکا قرار داشت و کارگوی خود را از ترمینال Sabine Pass LNG (تن‌ها ترمینال صادرات LNG در آمریکا) بارگیری و به سمت مقصد در Yantian چین در حرکت بود.
"گری لاسروپ" تحلیل گر تحقیقاتی Allied می‌گوید: شاید این سوال به ذهن خطور کند که LNG چیست؟ در سال ۱۹۷۰ میلادی، نخستین شناور LNG ساخته شد، اما تعداد زیادی از مردم هنوز نمی‌دانند این دقیقا چیست؟ در اصل LNG یک گاز طبیعی است که در اثر ﻓﺸﺎر اﺗﻤﺴﻔﺮ ﺗﺎ دﻣﺎی منفی ۱۶۲ درجه سانتی گراد به مایع تبدیل می‌شود. بر طبق داده‌های چشم انداز انرژی BP’s، گاز طبیعی به عنوان کالای انرژی با سریع‌ترین میزان رشد شناخته شده است، پیش بینی می‌شود این محصول میانگین رشد سالانه حدود ۱.۶ درصد را از هم اکنون تا سال ۲۰۳۵ تجربه کند.
لازم به ذکر است: از زمان بازگشایی سد‌های نئوپاناماکس (Neopanamax locks) و توسعه کانال پاناما، شناور‌های LNG سریع‌ترین رشد ترانزیت را در این آبراه به نمایش گذاشتند. مقامات کانال پاناما پیش بینی کردند در ماه جاری سیصدمین شناور LNG ترانزیت خواهد کرد.
بر طبق تحلیل گر Allied، قطر و استرالیا بزرگترین صادرکنندگان LNG هستند. مقصد بخش قابل توجهی از این محصول بازار آسیا- پاسیفیک است. از سوی دیگر، کره شمالی، ژاپن و چین بزرگترین وارد کنندگان LNG هستند و سهم ۵۵ درصدی از کل واردات را به خود اختصاص می‌دهند.
مقامات کانال پاناما هم چنین پیش بینی می‌کنند، کل ترافیک LNG از طریق کانال با رشد ۵۰ درصدی همراه خواهد بود، به عبارت دیگر از ترانزیت ۱۶۳ شناور LNG به ۲۴۴ ترانزیت خواهد رسید.
این گزارش در پایان نوشت: درآمد کلی مورد انتظار تنها از شناور‌های بارگیری شده LNG بالغ بر ۹۳ میلیون دلار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار