۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
در آستانه نوروز97

13 فروند شناورمسافری جدید در قشم فعال شد

13 فروند شناورمسافری جدید در قشم فعال شد
در آستانه نوروز 97 سه فروند شناور مدرن مسافری با ظرفیت 112 نفر و 10 فروند لندینگ کرافت جدید در مسیر قشم فعال شد.
کد خبر: ۸۰۱۳۳

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش ظرفیت ناوگان مسافری در مسیر بندرعباس- قشم در نوروز 97 خبر داد و گفت: بر این اساس نوروز 97 شاهد افزایش سه فروند شناور مدرن مسافری با ظرفیت 112 نفر در مسیر بندر عباس-  قشم و نیز بکارگیری 10 فروند لندینگ کرافت جدید در مسیر پهل به لافت در خواهیم بود.

رسول اکبری در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر به قشم، اظهار داشت: با توجه به اینکه گردشگران زیادی از طریق سفرهای دریایی به قشم سفر می کنند، لذا توجه به توسعه امکانات و تجهیزات در اسکله های مسافری و نیز ارائه خدمات مناسب در شناورها در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ساماندهی سفرهای دریایی در آبهای خلیج فارس از طریق توسعه تجهیزات اسکله ها و شناورهای مسافری همواره در دستور کار ستاد خدمات اجرایی سفر قشم قرار داشته است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته های خود عنوان کرد: در همین راستا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، موفق شدیم، تعدادشناورهای مسافری فعال در مسیر بندرعباس- قشم را افزایش دهیم.

اکبری از افزایش ظرفیت ناوگان مسافری در مسیر بندرعباس- قشم در نوروز 97 خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس نوروز 97 شاهد افزایش سه فروند شناور مدرن مسافری با ظرفیت 112 نفر در مسیر بندر عباس-  قشم خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از افزایش تعداد لندینگ کرافت های حامل خودروی شخصی گردشگران  در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس شاهد بکارگیری 10 فروند لندینگ کرافت جدید در مسیر پهل به لافت در ایام نوروز خواهیم بود.

به گفته وی هریک از لندینگ کرافت ها، ظرفیت حمل 500 خودرو را دارند که این امر می تواند با افزایش ظرفیت های خدماتی، نقش موثری در افزایش ورود هر چه بیشتر  گردشگران به جزیره زیبای قشم در ایام نوروز داشته باشد.

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته های خود در خصوص اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از استقرار نجات غریق در سوحل پرتردد پارک زیتون، جزایر ناز، سایت هامون و سواحل سوزا جهت پیشگیری از سوانح احتمالی خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری 640 نفر / ساعت دوره آموزشی اطفای حریق جهت پرسنل اداره بنادر و دریانوردی، دریابانی و پرسنل شناورهادر بنادر لافت و پهل را از دیگر اقدامات انجام شده برای خدمات رسانی مناسب در نوروز 97 عنوان کرد.

اکبری همچنین از بازدید تجهیزات ایمنی، وضعیت سازه ای و وضعیت موتور شناورهای طرح اسکله های گردشگری به منظور افزایش ایمنی گردشگران در سفرهای دریایی خبر داد.

به گفته معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، افزایش تعداد مهمانداران شناورهای مسافری و بازدید فنی وایمنی از شناورهای تفریحی در راستای رونق سفرهای دریایی و رضایت مسافرانی که از طریق دریا وارد قشم می شوند، انجام شده است.

وی همچنین به انجام برنامه ریزی های لازم از سوی سازمان منطقه آزاد قشم جهت برگزاری دوره های قایقرانی برای شرکت تعاونی های قایق های تفریحی اشاره کرد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی، آشنایی ملوانان این قایق ها با آخرین روش های قایقرانی روز دنیا در زمینه های مختلف از جمله رعایت موارد ایمنی و نیز چگونگی برخورد با مسافران است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار