۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
مدیر بندر امیرآباد به مانا خبر داد:

افزایش ورود کشتی ها به بندر امیرآباد در سال 96/ 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید جذب شد

افزایش ورود کشتی ها به بندر امیرآباد در سال 96/ 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید جذب شد
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در سال ۹۶، ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندرامیرآباد صورت گرفت.
کد خبر: ۸۰۱۱۸
سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام اینکه ورود کالا و کشتی در سال ۹۶ به بندر امیرآباد افزایش یافته است اظهار داشت: در این سال واردات به بندر تا ۶۷ درصد رشد داشت، در بخش ترانزیت نیز شاهد رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.
به گفته وی تنها در بخش صادرات بندر امیرآباد با افت روبرو بوده است.
رضوانی در این باره گفت: صادرات از بندر در حالی کاهش داشته که تنوع اقلام صادراتی نسبت به سال قبل بیشتر شده بود چرا که در سال‌های اخیر تنها یک یا دو قلم صادراتی از بندر امیرآباد به مقصد دو بازار هدف آن یعنی روسیه و قزاقستان انجام می‌شد که در سال ۹۶ بسیار متنوع‌تر شد.
مدیر بندر امیرآباد همچنین با اشاره به اینکه ۳۷ درصد از کل عملیات بندر از سوی کشتیرانی دریای خزر به عنوان بخشی از ناوگان ملی صورت گرفته است، افزود: با ورود ۲۱۶ کشتی از سوی کشتیرانی دریای خزر به بندر امیرآباد عملا ۲۷ درصد از آمار ورود شناور‌ها به این شرکت تعلق گرفت.
رضوانی با اعلام این مطلب که در بخش تجهیزات در سال ۹۶ وضعیت مناسبی داشتیم از مونتاژ و نصب دو کرین جدید در این بندر خبر داد و تصریح کرد: دو کرین ۶۵ تنی به زودی در بندر فعال خواهند شد که نصب و مونتاژ آن‌ها هم اکنون در حال اتمام است.
وی با بیان اینکه با نصب این دو کرین جدید، سرویس تایم و پورت تایم بندر بهبود خواهد یافت، خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته پورت تایم و زمان انتظار کشتی‌ها در بندر از ۲۹ ساعت به ۲۱ ساعت کاهش یافت، همچنین سرویس تایم نیز با کاهش ۶ ساعته از ۵۷ ساعت به ۵۱ ساعت بهبود پیدا کرد.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره پروژه ساخت اسکله RORO ریلی در بندر امیرآباد، گفت: پیشرفت این پروژه هم اکنون به مرز ۹۵ درصد رسیده است و به زودی با کمکی که در زمینه نصب ضربه گیر‌های این بندر از سوی مشاوران داخلی و خارجی دریافت کرده ایم به بهره بردای کامل خواهد رسید.
رضوانی همچنین در رابطه با حجم سرمایه گذاری‌ها در بندر امیرآباد در سال ۹۶، تصریح کرد: ارزش پروژه‌های آماده به ساخت و آماده بهره برداری در بندر امیرآباد حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است که پروژه‌های آماده به ساخت عمدتا در سال ۹۷ و ۹۸ به بهره برداری می‌رسند.
وی جدیدترین سرمایه گذاری صورت گرفته در بندر امیرآباد را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که عمده آن در احداث کارخانه تولید مبل ایرانی-آلمانی صرف خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار