۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

پلاستیک های مزاحم در دریا

پلاستیک های مزاحم در دریا
کتاب پلاستیک های مزاحم در دریا توسط لتیشا کولن دی مهیاس تالیف و مریم رسولی آن را ترجمه کرده است.
کد خبر: ۸۰۱۱۲

به گزارش خبرنگار مانا، پلاستیک های مزاحم در دریا، عنوان کتابی است سرگرم کننده و آموزشی درباره تاثیرات پلاستیک بر سیاره ما و خطرات آن برای محیط زیست که برای گروه سنی ب و ج نگاشته شده است.

در این کتاب، بچه ها یاد می گیرند که برای کمک به موجودات دریایی و نجات آنها باید چه کارهایی انجام دهند.

با کمک این کتاب آنها می آموزند که چگونه رفتار انسان ها به شکل مستقیم بر محیط زیست تاثیر گذار خواهد بود.

در بخش هایی از این کتاب 36 صفحه ای آمده است:

*"آلودگی از رودخانه ها و جویبارها وارد اقیانوس می شود. ما با پاکسازی زباله های اطراف رودخانه ها و جویبارها می توانیم میزان آلودگی هایی که وارد اقیانوس ها می شوند را کاهش دهیم.

*مقصد نهایی بسیاری از مواد پلاستیکی مثل کیسه، بطری، اسباب بازی، مسواک، مبلمان و اجسام دیگر که پلاستیکی هستند و ما آنها را دور می ریزیم رودخانه ها و دریاهاست.

*همه اقیانوس های سیاره زمینی به یکدیگر ارتباط دارند. این بدین معنی است که اگر شما به حفظ محیط زیست اطرافتان کمک کنید، به کل سیاره زمین کمک کرده اید. پس کمک کنید پلاستیک های مزاحم جمع آوری شوند و به دوستداران حفظ محیط زیست تبدیل شوید.

*لاک پشت دریایی و دوستانش در دریا و سواحل زندگی می کنند. زندگی آنها به تمیز نگاه داشتن دریا و رودخانه ها توسط انسان ها بستگی دارد."

آمارها حاکی از این است که سالیانه به شکل تقریبی پانصد میلیارد عدد کیسه پلاستیکی در جهان مصرف می شود به عبارتی در هر دقیقه حدود یک میلیون کیسه پلاستیکی.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در مراسم روز جهانی اقیانوس ها، سالیانه هشت میلیون تن پلاستیک به آب های اقیانوس ها اضافه می شود. در حال حاضر 150 میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس ها شده است و تا سال 2050 اقیانوس ها حاوی پلاستیک بیشتری خواهند شد و تا 34 سال آینده وزن پلاستیک های موجود در اقیانوس ها بیشتر از وزن ماهی ها خواهد شد.

 به همین منظور برخی کشورها تلاش زیادی برای کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی انجام داده اند که آموزش و فرهنگ سازی در میان کودکان برای حفظ و حمایت از محیط زیست به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و یکی از کارآمدترین و موثرترین برنامه و فعالیت ها در این زمینه انتشار کتاب هایی با موضوع حفظ محیط زیست برای کودکان است.

کتاب پلاستیک های مزاحم در دریا تلاش کرده تا با آموزش چگونگی حفظ محیط زیست دریا گام موثری در این زمینه بردارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار