۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
در سال 97 صورت می گیرد:

افتتاح 15 مرکز توریسم دریایی در سواحل مازندران

افتتاح 15 مرکز توریسم دریایی در سواحل مازندران
ایجاد مرکز تفریحی دریایی در ۱۵ نقطه از ساحل دریای مازندران به منظور توسعه توریسم دریایی در این استان تعیین شده است که این مراکز در تابستان ۹۷ برای ارائه خدمات به گردشگران آماده خواهند بود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۸۰۱۰۸
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون اقدامات بسیار مهم و کارآمدی از سوی دستگاه‌های مختلف در راستای توسعه توریسم دریایی در  شمال کشور در حال انجام است.
دلاور بزرگ نیا ادامه داد: در راستای اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی، به منظور توسعه بخش‌های مختلف مرتبط با دریا از جمله توریسم وظایفی برای سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان آب منطقه‌ای تعریف شده است که هم اکنون شاهد شکل گیری این همکاری‌ها هستیم.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس این وظایف، سازمان‌های مربوطه نسبت به همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور توسعه توریسم دریایی موظف شده اند.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، ایجاد مارینا و بنادر تفریحی از جمله اقداماتی است که احداث آن‌ها نیازمند همکاری سازمان‌های مذکور است.
وی اذعان داشت: به منظور توسعه توریسم دریایی در سواحل  استان مازندران و با هدف جذب هر چه بیشتر گردشگر به این منطقه توریستی از کشور، با مطالعات انجام شده توسط بخش خصوصی، ایجاد مرکز تفریحی دریایی در ۱۵ نقطه از ساحل دریای مازندران تعیین شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط مشاور مربوطه، هر یک از مراکز تفریحی دریایی در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع در ساحل دریا ایجاد خواهند شد.
به گفته وی، در این مراکز توریسم دریایی، مجموعه کاملی از انواع تفریحات دریایی و ساحلی در حد استاندارد به گردشگران ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در هر یک از این مراکز تفریحی، حدود ۲۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شوند، تاکید کرد: بنابراین با راه اندازی ۱۵ مرکز توریسم دریایی شاهد اشتغال حداقل سه هزار نفر در بخش گردشگری دریایی مازندران خواهیم بود.
بزرگ نیا با اشاره به اینکه اعتبارات لازم جهت ایجاد این مراکز از محل اعتبارات ملی تامین شده است، یادآور شد: مطالعات انجام شده برای ایجاد ۱۵ مرکز تفریحی دریایی هم اکنون مصوب شده و شهرداری‌ها موظف هستند به زودی عملیات ایجاد این مراکز تفریحی را آغاز کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران همچنین در ادامه گفته‌های خود  تصریح کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده، ساخت هر یک از مراکز توریسم دریایی مذکور به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.
به گفته وی، بر اساس مطالعات انجام شده توسط مشاور مربوطه و با توجه به اینکه قرار است در ساخت این مراکز توریسم دریایی از سازه‌های سبک استفاده شود، پیش بینی می‌شود، ایجاد این مراکز حداکثر سه تا چهار ماه به طول انجامد.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: قرار است این مراکز تفریحی در تابستان ۹۷ برای استفاده گردشگران آماده شود.
بزرگ نیا، تاکید کرد: بهره برداری از این ۱۵ مرکز توریسم دریایی، باعث تحولی بزرگ در صنعت توریسم دریایی کشور خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار