۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

سکوی دریایی فاز ۲۲ پارس جنوبی در بوشهر بارگیری شد

سکوی دریایی فاز ۲۲ پارس جنوبی در بوشهر بارگیری شد
با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، سکوی دریایی فاز ۲۲ پارس جنوبی از شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر بارگیری شد.
کد خبر: ۸۰۱۰۷
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در آیین بارگیری سکوی دریایی فاز ۲۲ پارس جنوبی از صدرا به میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس با اشاره به ساخت و راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس اظهار داشت: پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس در فاز نخست ۵.۵ میلیارد لیتر محصولات مختلف تولید می‌کند که ۲.۵ میلیون لیتر آن بنزین است.
سردار عبداللهی با بیان اینکه قرار بود فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس هفت ماه دیگر افتتاح شود تصریح کرد: با درایت متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء تلاش می‌شود فاز دوم این پالایشگاه تا پایان امسال افتتاح شود که محصولات در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس از ۱۲۰ هزار بشکه به ۲۴۰ هزار بشکه میعانات گازی برای تبدیل به انواع محصولات مختلف افزایش می‌یابد.
وی، با بیان اینکه با افتتاح این پالایشگاه ایران در تولید بنزین خودکفا می‌شود خاطر نشان کرد: علاوه بر خودکفایی در بنزین می‌توان زمینه صادرات بنزین به دیگر کشور‌ها را فراهم کرد.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران نیز با اشاره به ساخت ۴۰ سازه دریایی در صدرای بوشهرخبرداد و خاطر نشان کرد: ۱۰ سکوی پارس جنوبی شامل ۴۰ سازه دریایی در جزیره صنعتی صدرای بوشهر ساخته شده است.
محمد رحیم دهقانی بیان کرد: متخصصان ایرانی در صدرا با مدیریت جهادی، ۱۰ سکوی پارس جنوبی طراحی و ساختند و اقتدار و توان ایرانی را به منصه ظهور رساندند.
وی، با اشاره به اینکه ۹ سکوی دیگر به زودی تکمیل و در میدان گازی پارس جنوبی نصب می‌شود تصریح کرد:پس از بارگیری سکوی فاز ۲۲ پارس جنوبی، ۹ سکوی دیگر فاز‌های ۱۳،۱۴، ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا سال آینده بارگیری و نصب می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران افزود: سکو‌های در حال ساخت در صدرای بوشهر بین ۷۵ درصد تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که همه سکو‌ها به اساس برنامه زمان بندی سال آینده بارگیری و در میدان گازی پارس جنوبی نصب می‌شود.
دهقانی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید و فرآوری گاز از هر سکوی پارس جنوبی در حال ساخت در صدرا ۱۲.۵ میلیون متر مکعب در روز است افزود: با نصب و راه‌اندازی ۱۰ سکوی یاد شده روزانه ۱۲۵ میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.
وی، تولید رورانه ۱۸۷ هزار بشکه میعانات گازی را از دیگر ظرفیت‌های سکو‌های ۱۰ گانه در صدرای بوشهر دانست و گفت: عایدات سکو‌های یاد شده ضمن تولید یک‌هزار تن گوگرد در روز، سالانه ۲.۵ میلیون تن پروپان و بوتان است.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران از ثبت رکود در بخش ساخت در صدرای بوشهر خبرداد و بیان کرد: در بخش ساخت سکو‌های پارس جنوبی روزانه رکورد پیشرفت شش درصدی ثبت شده که در نوع خود بی نظیر است.
دهقانی با بیان اینکه ساخت، بارگیری، نصب، خرید و راه‌اندازی سکو‌ها توسط کارکنان و متخصصان صدرای بوشهر انجام می‌شود تصریح کرد: صدرا قبلا به عنوان پیمانکاران دیگر شرکت‌های خارجی فعالیت می‌کرد، ولی اکنون همه مراحل طراحی، تامین کالا، ساخت، حمل، بارگیری و نصب توسط صدرا انجام می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار