۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

دو میلیون و 684 هزار تن کالا از پارس جنوبی صادر شد

دو میلیون و 684 هزار تن کالا از پارس جنوبی صادر شد
مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: در بهمن ماه امسال دو میلیون و 684 هزار تن کالا و محصولات پارس جنوبی به ارزش یک‌میلیارد و 436 میلیون دلار صادر شده است.
کد خبر: ۸۰۱۰۲

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر ،سید محمد مهدی مهدوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صادرات میعانات گازی در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن پنج درصد افزایش یافته است اظهار داشت: طی این مدت یک‌میلیون و 317 هزار تن میعانات گازی تولیدی پالایشگاه های پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

 
وی ارزش صادرات میعانات گازی در بازه زمانی یاد شده را 650 میلیون و 183 هزار دلار  دانست و افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال32 درصد افزایش نشان می دهد.
 
مهدوی بیان کرد: یک‌میلیون و 366 هزار تن به ارزش 786 میلیون و 782 هزار و66 دلار محصولات غیر نفتی تولیدی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بهمن ماه امسال به خارج از کشور صادر شده است.
مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: در بازه زمانی یاد شده صادرات محصولات غیر نفتی به خارج از کشور از حیث وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 39و 49 درصد افزایش یافته است.
 
مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه پارس مجموع کل صادرات میعانات گازی و کالاها غیر نفتی منطقه را دو میلیون و 684 هزار تن به ارزش یک‌میلیارد و 436 میلیون و 965 هزار دلار اعلام کرد و گفت: در بازه زمانی یاد شده صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به لحاظ وزن 20 درصد و به حیث ارزش 41 درصد افزایش را نشان می دهد.
دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی، سیمان و متانول از مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه است که به 29 کشور مختلف صادر می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار