۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
در بزرگترین کشتی سازی دنیا:

ربات ها کشتی ساز وارد میدان شدند

ربات ها کشتی ساز وارد میدان شدند
شرکت کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی اعلام کرد: به منظور ارتقاء کارآمدی و کاهش هزینه ها، برای نخستین بار از ربات ها برای ساخت کشتی ها استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۸۰۰۸۷
به گزارش گروه بین الملل مانا بزرگترین کشتی سازی دنیا- کشتی سازی هیوندایی کره جنوبی از طرح خود برای استفاده از ربات ها جهت ساخت کشتی ها رونمایی کرده است. ارتقاء کارآمدی و کاهش هزینه ها هدف اصلی این اقدام خوانده می شود.
کشتی سازی هیوندایی اخیرا آزمایش یک ساله بکارگیری سیستم رباتیک که به صورت اتوماتیکی یک سطح سه بعدی منحنی شناور را در یارد Ulsan قالب گیری می کند، تکمیل کرده است.
این گزارش ادامه داد: سیستم بدون سرنشین مبتنی بر اینترنت اشیا IoT و تکنولوژی های اتوماتیکی است. افزون بر این مجهز به سیستم گرمایش القایی با فرکانس بالا نیز است.
لازم به ذکر است: این سیستم سودآوری را تا سه برابر در مقایسه با کار ساخت دست انسان افزایش می دهد، علاوه بر این، کیفیت محصول نهایی را بهبود خواهد بخشید. هیوندایی انتظار دارد، ربات پس انداز هزینه از 100 میلیارد وون ( 92 میلیون و300 هزاردلار) را به 200 میلیارد وون در طی ده الی 20 سال آینده افزایش دهد.
کشتی سازی کره جنوبی یکی ازشرکت های پیشگام در پذیرش رباتیک برای ارتقاء کارآمدی، امنیت کار و کاهش هزینه به شمار می آید. ربات ها می توانند جایگزین برای نیروی کار ماهر در جوشکاری، ساب پاشی، رنگ آمیزی، بلند کردن اجسام سنگین و وظایف دیگر شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار