۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

اجرای مانور مشترک جستجو و نجات دریایی در خلیج فارس

اجرای مانور مشترک جستجو و نجات دریایی در خلیج فارس
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات مشترک جستجو و نجات دریایی و هوایی در آب‌های خلیج فارس با موفقیت اجرا شد.
کد خبر: ۸۰۰۸۶
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نوراله اسعدی در جریان برگزاری مانور مشترک جستجو و نجات دریایی و هوایی در آبهای خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: این مانور با سناریوی فرود اضطراری هواپیمای مسافربری دارای 150 سرنشین در آب های خلیج فارس به مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به اجرا درآمد.
وی افزود: با اطلاع یافتن این مرکز از شرایط اضطراری هواپیما این ارگان راهبری عملیات را در دست گرفت و دو یدک کش آتشخوار را به محل وقوع سانحه اعزام کرد.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بلافاصله پس از آغاز عملیات آتشخوارها فوریت های پزشکی نیز وارد عملیات شدند، تصریح کرد: نجات مسافران هواپیما با بالگرد و شناور ناجی از دیگر برنامه های محوری این مانور مشترک بود که با موفقیت به انجام رسید.
اسعدی اظهار داشت: پس از انجام همزمان نجات جان افراد صدمه دیده و اطفای حریق ناشی از فرود هواپیما در آب عملیات مقابله با آلودگی احتمالی دریا اجرا شد.
وی با بیان اینکه در این تمرین، امدادرسانی به آسیب دیدگان حادثه فرضی فرود اضطراری هواپیما در دریا انجام شد، خاطر نشان کرد:این تمرین نخستین بار است که در دریا، هوا و خشکی اجرا می شود.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در این تمرین توانایی امداد و نجات دستگاه‌های امدادی استان محک زده و با شناسایی نقاط ضعف برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی می‌شود.
اسعدی افزود: یک فروند یدک کش به همراه یک بارج 200 تنی، سه فروند یدک کش آتشخوار، دو فروند شناور ناجی، یک فروند بالگرد استیجاری و تجهیزات پاکسازی آلودگی مواد نفتی در این مانور حضور داشتند.
وی تصریح کرد: یک فروند شناور پشتیبان برای عملیات مقابله با آلودگی، یک دستگاه آمبولانس، شناور هادی به منظور تیم مستندساز دریایی و یک فروند جان پناه(قایق نجات بادی) از دیگر دستگاه های مشارکت کننده در این مانور بودند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل فرودگاه های استان بوشهر با یک فروند هواپیمای جستجوی هوایی و لاشه یک فروند هواپیما در این مانور حضوری فعالی داشت، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش با یک فروند شناور VIP برای استقرار مهمانان، یک فروند شناور بیمارستانی برای خدمات پزشکی در دریا، یک دستگاه آمبولانس، چهارنفرنجات غریق، 6 نفرغواص، دو نفر نجات غریق برای کنترل صدمات، یک دستگاه کوزه دودزا، فرماندهی دریابانی استان با یک فروند ناوچه و سه فروند قایق تندر در مانور یاد شده شرکت کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار