۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در بازدید از مانا تاکید کرد:

دشواری عملیات ورود به سانچی/ برخی گمانه زنی ها غیرحرفه ای است

دشواری عملیات ورود به سانچی/ برخی گمانه زنی ها غیرحرفه ای است
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: ورود به نفتکش مغروقه سانچی بسیار دشوار است.
کد خبر: ۸۰۰۷۸
 
سیروس کیان ارثی در بازدید از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سایت خبری مانا در گفتگو با خبرنگار این سایت درباره آخرین وضعیت مغروقه سانچی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از ربات زیردریایی کاوشگر، ورود به مغروقه سانچی بسیار دشوار و تا حدی غیرممکن ارزیابی می شود.
وی با بیان اینکه اولویت اول هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران دستیابی به پیکر باقی شهدای سانچی است، تصریح کرد: علیرغم اطلاعات ربات که نشان از ذوب و در هم شکستگی کامل بدنه نفتکش است در تلاش هستیم از طریق مشاوره با شرکت های سالویج و غواصان خبره راهی برای ورود به مغروقه پیدا کنیم.
کیان ارثی این مشاوره ها را در حال انجام عنوان کرد و افزود: انجام عملیات غواصی در عمق 115 متری که سانچی در آن قراردارد بسیار دشوار است به گونه ای که غواص ها برای انجام عملیات خود مجبور به حضور در زیردریایی های ویژه به مدت طولانی در زیر آب خواهند بود.
مدیرعامل شرکت نفتکش ایران همچنین ضمن رد برخی اظهار نظرهای رسانه ای اخیر در رابطه با بارگیری غیرتخصصی نفتکش سانچی، گفت: اینکه که گفته شده نفتکش سانچی ویژه حمل و نفت خام بوده که با آن میعانات نفتی حمل شده نظری کاملا غیرحرفه ای است چرا که این نفتکش ها هیچ محدودیت قانونی و فنی در این زمینه ندارند.
وی این نوع اظهار نظرها را در زمانیکه شرکت های بزرگ بیمه ای جهان نفتکش سانچی را بیمه کرده اند، غیر تخصصی و گمانه زنی غیرحرفه ای خواند و افزود: اگر تخلفی در زمینه بارگیری محموله وجود داشت، هم اکنون شرکت های بیمه اینطور به انجام تعهدات خود ادامه نمی دادند.
کیان ارثی در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین اقدامات در جهت رفع ابهامات برای خانواده های شهدای سانچی، تصریح کرد: شرکت ملی نفتکش در این زمینه و در جایگاه خود به عنوان یک شرکت تجاری تمام تلاش های لازم را انجام می دهد با این حال بخشی از فرآیند بررسی ها بر مبنای حقوق بین الملل و میان دولت هاست و شرکت ملی نفتکش نمی تواند در آن ورود کند.
وی در این باره افزود: تلاش برای رفع ابهامات سانحه سانچی تنها به خاطر خانواده شهدا نیست بلکه ما در شرکت ملی نفتکش در جهت رفع نگرانی های پرسنل و خانواده های آنها و برداشتن بار روانی این حادثه از روند فعالیت شرکت از هر تلاشی برای هر چه زودتر روشن شدن تمام ابعاد حادثه فروگذار نخواهیم کرد. 
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار