۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

کشتیرانی MOL ژاپن در آستانه تحول عظیم

کشتیرانی MOL ژاپن در آستانه تحول عظیم
شرکت حمل‌ونقل کانتینری ژاپنی موسوم به MOL از یک بازسازی عظیم در مجموعه خود خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۷۳
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت حمل‌ونقل کانتینری ژاپنی موسوم به Mitsui O.S.K. Lines) MOL) خبر از یک بازسازی عظیم در مجموعه خود داد که از اول آوریل اجرایی خواهد شد.
بر اساس این گزارش این تغییرات شامل ایجاد واحد نوآوری فنی و پست جدیدی تحت عنوان «مدیر ارشد فنی» است. در سال 2017، MOL اعلام کرد که توافقی را با شرکت مهندسی و کشتی‌سازی Mitsui امضاء کرده که منجر به توسعه نسل بعدی سیستم‌های نظارت و پشتیبانی کشتی‌ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خواهد شد. این پروژه بخشی از خط مشی شرکت در راستای استفاده از فناوری‌های دیجیتال است. این سیستم بر پایه چرخه کوتاه مدت بی‌درنگ (real time) و ورودی داده‌های کلان (big data) پایه‌گذاری خواهد شد و در آینده با هدف جلوگیری از تصادفات و خرابی تجهیزات مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.
کشتیرانی MOL همچنین در صدد توسعه دستگاه‌های پوششی فناوری اطلاعات برای دریانوردان است. انتظار می‌رود که آموزش دریانوردان با استفاده از نمایشگرهای سربند و فناوری‌های VR و AR انجام شود. این سیستم‌های پشتیبانی از راه دور در حین نگهداری‌ و تعمیرات صورت‌گرفته در موقع حرکت کشتی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این شرکت همچنین پست سازمانی جدیدی تحت عنوان «مدیر ارشد فنی» ایجاد کرده است تا بر برنامه‌ها و اقدامات راهبردی نظارت کند تا منابع مالی در سطح گروه به طور بهینه توزیع و مورداستفاده قرار گیرد. علاوه بر این، پست‌های سازمانی جدید مدیریت عاملی برای آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب، و آمریکای جنوبی ایجاد خواهد شد تا جایگزین تنها پست موجود تحت عنوان «نماینده ارشد کشور آمریکای شمالی» شوند.
دفتر مرکزی این شرکت، در حال حاضر از بخش‌ها و دفاتر مختلفی تشکیل شده که به واحدهای متحدی تقسیم خواهد شد تا تخصیص منابع سازمانی به صورت کارآمدتری صورت گیرد. 
کشتیرانی MOL بخش تانکر را نیز به دو بخش A و B تقسیم خواهد کرد تا تمرکز بیشتری بر مشتریان این بخش ایجاد شود. بخش تانکر A مسئولیت کسب‌وکار تانکرهای حمل نفت خام را بر عهده خواهد داشت و بخش تانکر B بر کسب‌وکار تانکرهای حمل محصولات پتروشیمی و متانول تمرکز خواهد کرد.
این شرکت همچنین یک کسب‌وکار مستقل با هدف سرمایه‌گذاری مؤثر برای مدیریت منابع و بهبود بازاریابی اثربخش در بخش مسافربری ایجاد خواهد کرد.
MOL عملیات مربوط به کسب‌وکار محیط زیست و انتشار گازها را که پیش‌تر زیرمجموعه‌ای از واحد برنامه‌ریزی سازمانی بود جهت تسریع در توسعه آتی مجموعه خود به بخش جداگانه‌ای تحت عنوان «خلق کسب‌وکار جدید» منتقل خواهد کرد. 
شرکت مذکور بخش مدیریت خطوط کانتینری را ایجاد خواهد کرد تا نقش مدیریتی این بخش را برای همگامی با سرمایه‌گذاران بزرگ اتحاد ONE) Ocean Network Express) کامل کند. به این ترتیب، واحد حمل‌ونقل کانتینری در این بخش جدید ادغام می‌شود.
کشتیرانی ژاپن همچنین بخش بازاریابی شرکت را نیز برقرار می‌کند تا عملیات مربوط به دفتر اجرای استراتژی کسب‌وکار MOL را انجام دهد. هدف از ایجاد این بخش توسعه عملکرد و فعالیت‌های کسب‌وکار در سطح گروه در مناطق و سازمان‌های مختلف این شرکت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار