۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
تحلیل گر ارشد بیمکو:

خطوط کشتیرانی فرصت را غنیمت شمارند

خطوط کشتیرانی فرصت را غنیمت شمارند
خطوط کشتیرانی کانتینری شتاب زده وعجول روند افزایشی اخیر در تقاضای جهانی را به عنوان منادی و پیام آور برای بازگشت به روزهای خوب قدیمی می دانند، اما واقعیت آن است که در حال حاضر شرایط در بهترین حالت خود قرار دارد و انتظار بهتر از این را نمی توان داشت.
کد خبر: ۸۰۰۶۵
به گزارش گروه بین الملل مانا "پتر سند" تحلیل گر ارشد بزرگترین انجمن کشتیرانی جهان بیمکو با اشاره به اینکه خطوط کشتیرانی شتاب زده وعجول روند افزایشی اخیر در تقاضای جهانی را به عنوان منادی و پیام آور برای بازگشت روزهای خوب قدیمی بخش کانتینری می دانند، اما واقعیت آن است که شرایط دیگر بهتر از این نخواهد شد، هشدار داد: رشد تقاضای کشتیرانی کانتینری به بالاترین سطح خود رسیده است و علایمی از جهش رشدی که به این زودی اتفاق بیفتند نیز وجود ندارد.
این گزارش ادامه داد: تجارت دریابرد کانتینری در سال 2017 میلادی تقریبا رشد پنج درصدی را به نمایش گذاشت و انتظار می رود، شاهد رشد کمی پایین تر چهار الی 4.5 درصد در سال جاری میلادی باشیم.
از سوی دیگر، انتظار می رود، رشد تولید ناخالص داخلی GDP حداکثر به چهار درصد برسد و احتمال بسیار کمی برای رشد بیشتر رقم مذکور نیز وجود دارد.
وی این پند را به مالکان و خطوط کشتیرانی می دهد که منتظر نمانند تا اینکه محرک های اقتصادی کلان بهبود پیدا کنند، بلکه باید وارد عمل شوند.خطوط کشتیرانی نیازمند به کار بر روی مدیریت ناوگان جهت توسعه سودآوری شرکت هستند. در حقیقت، پاسخ به این سوال که آیا خطوط کشتیرانی در آینده موفق خواهند شد یا نه بستگی به خود خطوط دارد. 
در ادامه این گزارش آمده است: ناوگان کشتیرانی کانتینری به تنهایی در نخستین ماه سال جاری میلادی رشد 1.2 درصد را به نمایش گذاشت، به عبارت دیگر 250 هزار TEU افزایش پیدا کرد، رقمی که معادل کل گسترش ناوگان در سال 2016 است. اگرچه عرضه جدید شناور شامل تعداد زیادی از کشتی های فیدری کوچک است، اما پنج فروند کشتی کانتینری غول پیکر با ظرفیت 20 هزار TEU را نیز در برمی گیرد.
این گزارش در پایان به نقل از تحلیل گر ارشد بیمکو نوشت: 40 فروند شناور با ظرفیت بالای 18 هزار TEU به ناوگان جهانی در سال جهاری میلادی ملحق خواهند شد، به طوریکه فشار زیادی را بر روی بخش عرضه وارد خواهد کرد، چرا که شناورهای جدید تنها در مسیر آسیا-اروپا می توانند مستقر شوند. این شناورها بدون شک جایگزین شناورهای کوچکتر با ظرفیت ده هزار الی 14 هزار TEU خواهند شد و شناورهای کوچک مذکور مجبور به یافتن جایی برای استقرار هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار