۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

کشتیرانی عربستان روزهای سختی را می گذراند

کشتیرانی عربستان روزهای سختی را می گذراند
روند نزولی نرخ کرایه حمل در بازار تانکر منجر به افت 53 درصدی سود خالص کشتیرانی ملی عربستان سعودی( بحری) شد.
کد خبر: ۸۰۰۴۹
به گزارش گروه بین الملل مانا کشتیرانی بحری در سال 2017 میلادی سود خالص 213 میلیون و 400 هزار دلار را کسب کرد که نسبت به سود خالص ثبت شده در سال 2016 افت 53.4 درصد را به نمایش می گذارد. دلیل این افت به سیر نزولی نرخ کرایه حمل بازار تانکر باز می گردد.
این گزارش ادامه داد: درآمد این کشتیرانی نیز با رسیدن به شش میلیارد ریال سعودی SR، کاهش 11 درصدی را به همراه داشت.
یکی از مقامات کشتیرانی بحری در این باره گفت: نرخ کرایه حمل بازار بین المللی برای حمل و نقل نفت و مایعات شیمیایی در سال 2017 میلادی کم تر از سال گذشته بود، در حالیکه قیمت های بانکرینگ منجر به افزایش در قیمت های سوخت شد.
وی در ادامه افزود: علاوه بر نرخ کرایه حمل پایین بازار تانکر، نتایج ضعیف تر بحری در سال 2017 میلادی به مخارج بالاتر فاینانس در سال مذکور، افت قیمت گذاری مجدد مشتقات مالی و گسترش ظرفیت ناوگان مربوط می شود.
ناگفته نماند، در چند روز گذشته، بحری نفتکش غول پیکر با ظرفیت 300 هزارDWT موسوم به Qamran را تحویل گرفت که با احتساب شناور مذکور، ناوگانی با 44 فروند نفتکش غول پیکر را در اختیار خواهد داشت.
این گزارش در پایان نوشت: نفتکش غول پیکر Qamran یکی از پنج فروند نفتکش غول پیکر است که از سوی بانک های Standard Chartered،Arab National، Abu Dhabi و Albilad فایناس شده است. انتظار می رود، عملیات تجاری شناور مذکور در ماه مارس سال جاری میلادی آغاز شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار