۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

افزایش تولید فولاد خام جهان در ژانویه سال جاری میلادی

افزایش تولید فولاد خام جهان در ژانویه سال جاری میلادی
گزارش های رسیده از 64 کشور دنیا به اتحادیه جهانی فولاد نشان می دهد میزان تولید این آهن در ماه ژانویه سال جاری میلادی با افزایش 0.8 درصدی روبه رو شد.
کد خبر: ۸۰۰۴۷

به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اتحادیه جهانی فولاد، چین با تولید 67 میلیون تن فولاد خام در ماه ژانویه سال جاری میلادی پرچم دار 64 کشور تولید کننده فولاد در جهان شد و میزان کل تولیدات به 139.4 میلیون تن رسید و رشد 0.8 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، میزان تولید فولاد چین در مقایسه با ماه ژانویه سال 2017 میلادی کاهش 0.9 درصدی را پشت سر گذاشت. در این میان ژاپن تولید 9 میلیون تن را با رشد 0.3 درصدی تجربه کرد. افزون بر آن، میزان تولید فولاد در هند نیز با افزایش قابل توجه 2.5 درصدی در مقایسه با میزان رشد رقبا روبه رو شد و به 9 میلیون تن رسید.

این گزارش ضمن اشاره به میزان تولید فولاد در کشورهایی اروپایی ادامه داد: در اتحادیه اروپا بیشترین سهم تولید فولاد خام در ماه ژانویه سال جاری میلادی به ایتالیا با ثبت دو میلیون تن و رشد 5.3 درصد اختصاص یافت. فرانسه شاهد تولید 1.4 میلیون تن فولاد و رشد سه درصدی بود. اسپانیا نیز توانست در مدت زمان مذکور و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی رشد یک درصدی را تجربه کند و به 1.1 میلیون تن برسد.
از سوی دیگر تولید فولاد خام ترکیه با رشد قابل توجه 7.6 درصدی به 3.2 میلیون تن رسید. آمریکا شاهد تولید 6.8 میلیون تن بود که خبر از کاهش 2.2 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می دهد. برزیل نیز توانست با ثبت تولید 2.9 میلیون تن فولاد رشد 1.3 درصدی را تجربه کند.

نسبت ظرفیت بهره وری فولاد خام در 64 کشور جهان و در ماه ژانویه سال جاری میلادی 70 درصد اعلام شد که در مقایسه با آمار منتشرشدۀ ژانویه 2017 با دو درصد افت همراه است و در مقایسه با ماه دسامبر 0.7 درصد رشد را پشت سر گذاشته است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار