۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

کشتیرانی اندونزی بازار منطقه ای خود را ترک می کند!

کشتیرانی اندونزی بازار منطقه ای خود را ترک می کند!
شرکت کشتیرانی سامودرای اندونزی در پی بهبود فعالیت اش در خطوط اصلی تجاری، به دنبال کشف فرصت‌ها در آن‌سوی آب‌هاست.
کد خبر: ۸۰۰۴۲
بنا به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی سامودرای (Samudera Shipping Line) اندونزی در پی بهبود فعالیتش در خطوط اصلی تجاری خود، بازار منطقه ای خود را ترک گفته و  به دنبال کشف فرصت‌ در آن‌سوی آب‌های منطقه است.
با توجه به اینکه حجم سفارشات 10 درصد افزایش یافته و به 1.3 میلیون TEU رسیده و همچنین نرخ‌های کرایه حمل نیز بهبود یافته است، حجم معاملات با 11 درصد رشد موجب افزایش درآمدها و رسیدن به سطح 283.7 میلیون دلار شد. درآمدهایی که پیش‌تر در سال 2017 نسبت به سال 2016، افزایش 9 درصدی را نشان داده بودند.
از نظر جغرافیایی درآمدهای این شرکت اندونزیایی را می‌توان به دو بخش حمل‌ونقل کانتینری و کسب‌ وکار لجستیکی تقسیم کرد. به این ترتیب مشاهده می‌شود، رشد حاصل  از درآمد به وضوح در درآمدهای مربوط به خاورمیانه و شبه‌قاره هند مشاهده شده به‌طوری که حجم معاملات در این مناطق حدود 50 درصد رشد یافته و از 34.3 میلیون دلار در سال 2016 به 52.1 میلیون دلار در سال 2017 رسیده است.
همچنین منطقه جنوب شرق آسیا به جز اندونزی در مرتبه بعدی از نظر سرعت رشد تقاضا بوده که با رشد پنج درصدی به 119.7 میلیون دلار رسید و بزرگترین سهم را در ایجاد درآمد برای این شرکت داشته است. کسب و کار درون منطقه اندونزی نیز با رشد دو درصدی در جایگاه بعدی قرار گرفت و موجب کسب درآمد 68.8 میلیون دلاری شد. خاور دور و سایر بازارها که سامودرا اصولاً خیلی در آن‌ها فعال نبوده به ترتیب 39 و 12.3 میلیون دلار درآمد را برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند.
شرکت سامودرا اعلام کرد: «با توجه به اینکه اخیراً وضعیت شاخص‌ها حاکی از بهبود شرایط صنعت کانتینری است، این گروه پیش‌بینی می‌کند رقابت در سال 2018 داغ‌تر شود و با ادغام فعالیت‌های خطوط اصلی سهم از بازار متمرکزتر شود. علاوه بر این، با آغاز به کار کشتی‌های جدید در سال 2018، همچنان رقابت بر سر کسب سهم از محمولات وجود خواهد داشت. همچنین روند رو به رشد قیمت سوخت نیز عرصه را بر فعالین این صنعت تنگ‌تر خواهد کرد. برای حفظ سهم از بازار با توجه به پویایی صنعت کانتینری، این گروه به بهینه‌سازی استفاده از دارایی‌ها و کارایی عملیات توجه ویژه می‌کنند تا خود را برای رویایی با چالش‌های پیش رو آماده کند.»
این شرکت همچنین در نظر دارد، قابلیت‌ ارائه خدمات لجستیکی را در منطقه افزایش دهد و همچنین به دنبال فرصت‌هایی است تا توانمندی خود را در زمینه انبارداری جعبه‌های کانتینری توسعه دهد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار