۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
در گفتگوی اختصاصی با مانا:

برنامه های نوروز 97 در بخش توریسم دریایی تشریح شد

برنامه های نوروز 97 در بخش توریسم دریایی تشریح شد
سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، امسال برنامه ویژه ای را در راستای توسعه توریسم دریایی و بهره مندی گردشگران از این نوع توریسم در ایام نوروز تدارک دیده است.
کد خبر: ۸۰۰۳۸
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا در خصوص نقش این سازمان در ساماندهی سفرهای دریایی در ایام نوروز، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، امسال برنامه ویژه ای را در راستای توسعه توریسم دریایی و بهره مندی گردشگران از این نوع از توریسم در ایام نوروز تدارک دیده است.
محمد محب خدایی به تشکیل شورای راهبردی توریسم دریایی توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به عضویت تمام ارگان های مرتبط با امور دریایی در این شورا، رسیدگی به سفرهای دریایی تسهیل شده است.وی به عضویت سازمان بنادر و دریانوردی در شورای راهبردی توریسم دریایی نیز اشاره کرد و گفت: در جلسات اخیری این شورا، هماهنگی های خوبی را به منظور ساماندهی سفرهای دریایی در جنبه های مختلف با سازمان بنادر و دریانوردی انجام داده ایم.
 
Image result for ‫گردشگری دریایی‬‎

 
رونق توریسم دریایی جزایر خلیج فارس در نوروز 97
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه توسعه توریسم دریایی در بندرعباس و جزایر ایرانی خلیج فارس در نوروز 97 در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: توسعه توریسم دریایی در جزایر خلیج فارس، فقط کیش و قشم را در بر نمی گیرد بلکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم، شاهد توسعه توریسم در سایر جزایر ایرانی از جمله هرمز، لارک، هنگام، ابوموسی و ... نیز باشیم.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختهای لازم گردشگری در این جزایر، خاطرنشان ساخت: دستورالعمل توسعه توریسم در جزایر خلیج فارس به استان های مربوطه ابلاغ شده است.
به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تحقق این امر با رونق گردشگری در خلیج فارس می تواند کمک شایانی به توسعه و رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی به عنوان بخش مهمی از توریسم کشور، داشته باشد.
محب خدایی همچنین از انجام برنامه ریزی های گسترده در راستای رونق توریسم در استان های ساحلی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در نوروز 97 خبر داد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تلاش های گسترده در زمینه ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی از سوی این سازمان، اذعان داشت: امید می رود نوروز 97 شاهد رونق قابل توجه توریسم دریایی در مقایسه با سالهای گذشته باشیم.
وی در ادامه گفته های خود به سفر اخیر ریاست سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به استان مازندران به عنوان یکی از قطب های اصلی توریسم دریایی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به سرمایه گذاری های وسیع صورت گرفته در سواحل دریای مازندران، انتظار می رود به زودی شاهد تحول توریسم دریایی در شمال کشور نیز باشیم.
به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، نوار ساحلی دریای خزر در سه استان شمالی کشور از پتانسیل های بسیار زیادی جهت توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی در جنبه های مختلف آن برخوردار است.
محب خدایی خاطرنشان ساخت: هم اکنون برنامه ریزی ها و سیاست های سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در بخش توریسم دریایی به گونه ای تدوین شده است که باعث می شود سالیان سال و به صورت مداوم شاهد رونق توریسم دریایی در کشور باشیم.

اقامت گردشگران نوروزی در مدارس ممنوع شد
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه های نوروزی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزار شده بود درباره وضعیت خدمات‌دهی مدارس در نوروز با توجه به انتقادهای مداوم هتل‌ها مبنی بر ایجاد رقابت ناسالم در روزهای اوج سفر ایران، گفت: چالش اصلی مدارس این بود که گاهی خارج از حوزه خانواده آموزش و پرورش خدمات می‌دادند.
وی تصریح کرد: امسال روی این موضوع تأکید شد که آن‌ها خارج از دایره خود عمل نکند تا تهدیدی در هتلداری و اقامتگاه‌های رسمی نباشد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: از سوی دیگر در اقدامی حمایتی از سوی هتلداران، به آموزش و پرورش پیشنهاد اقامت در هتل‌های تهران با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شد.
وی تاکید کرد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد هماهنگی سفر کشور، ارائه خدمات عمومی از سوی مدارس به گردشگران تخلف محسوب می شود که در صورت مشاهده آن این موضوع در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد. 
محب خدایی در ادامه گفته های خود به فعالیت خانه مسافرها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: شرط ادامه فعالیت خانه مسافرها این است که تهدیدی برای فعالیت هتلهای آن منطقه فعال در آن نباشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار