۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد:

آغاز احداث فاز سه بندر شهید رجایی با حضور رئیس جمهور

آغاز احداث فاز سه بندر شهید رجایی با حضور رئیس جمهور
مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی گفت: عملیات اجرایی مرحله سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود.
کد خبر: ۸۰۰۳۷

محمد راستاد در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه فاز سوم بندر شهید رجایی یک پروژه بزرگ ملی است که در مهمترین بندر تجاری کشور اجرا می شود، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی مرحله سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی روز چهارشنبه نهم اسفندماه جاری با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود. 
وی درباره مشخصات این پروژه ملی گفت: پایانه کانتینری در فاز سوم بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر را به هشت میلیون TEU کانتینر افزایش می دهد. 
راستاد همچنین از احداث 1400 متر اسکله طی این عملیات خبر داد و تصریح کرد: 110 هکتار محوطه پسکرانه نیز برای پایانه کانتینری فاز سوم بندر شهید رجایی در نظر گرفته شده که همه این موارد با سرمایه گذاری پیش بینی شده در حدود 850 میلیارد تومان احداث خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تمام این عملیات منجر به احداث زیرساخت این پایانه خواهد شد، خاطر نشان کرد: بخش های روبنایی و تجهیزات پس از احداث زیرساخت از سوی بخش خصوصی در این پایانه اجرا و نصب می شود.
راستاد مدیریت پایانه کانتینری فاز سوم بندر شهید رجایی را در اختیار بخش خصوصی داخلی و خارجی اعلام کرد و افزود: برای جذب و پهلوگیری کشتی های بزرگ تا ظرفیت 18 هزار TEU کانتینر همزمان با عملیات داخل بندر کانال دسترسی دریای بندر لایروبی می شود که این به معنای ایجاد توان پهلوگیری بزرگترین کشتی های کانتینری موجود در جهان است. 
وی مدت زمان اجرای این پروژه سه سال دانست و تصریح کرد: همزمان با احداث فاز سوم بندر شهید رجایی به دنبال ایجاد زیرساخت های هوشمندسازی در بندر شهید رجایی و در این فاز هستیم تا همزمان با بهره برداری از پروژه شاهد یک پایانه هوشمند بندری باشیم.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار