۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
مدیرعامل آکواینت ای جی آلمان در همایش بندر هوشمند:

اطلاعات بنادر در هوشمند سازی همگانی می شود

اطلاعات بنادر در هوشمند سازی همگانی می شود
مدیرعامل آکواینت ای جی آلمان گفت: هوشمند سازی بنادر به معنای همگانی شدن اطلاعات بندر است.
کد خبر: ۸۰۰۲۹

به گزارش خبرنگار مانا نوربرت کلیتنر که به عنوان سخنران همایش بین المللی بندر هوشمند در تهران سخن می گفت با بیان اینکه مدیریت زمان و مدیریت منابع از ویژگی های مهم بندر هوشمند است، تصریح کرد: با هوشمند سازی بنادر ضمن کنترل جریان ترافیک بندر، مشتریان بندر به راحتی می توانند امور خود را از طریق اینترنت انجام دهند.
وی یکی دیگر از ویژگی های بندر هوشمند را حفاظت بیشتر از جان افراد دانست و گفت: ایمنی در کنار کنترل مصرف انرژی از اولویت های هوشمندسازی بنادر است.
کلیتنر با اشاره به اینکه هوشمند سازی بنادر به معنای همگانی شدن اطلاعات بندر است، خاطر نشان کرد: لازمه این امر در اختیار داشتن راهبرد مناسب، در نظر گرفتن مدیریت فرآیندی برای دستیابی به شفافیت و عمومی سازی اطلاعات خواهد بود.
این کارشناس بین المللی نرم افزار مدیریت بنادر پایانه های مجازی امروزی را بسیار پیشرفته دانست که با استفاده از آنها از ابتدا تا انتهای فعالیت بندری به شکل مجازی مدیریت می شود.
وی با تاکید بر آموزش صحیح اپراتورهای انسانی در زمینه هوشمندسازی بنادر خاطر نشان کرد: برنامه ریزی فعالیت بندر کار بسیار دشواری است که باید در آن جنبه های اقتصادی در کنار جنبه های عملیاتی به وقت مورد توجه قرار گیرد.
کلینتر یکی از مزیت های نرم افزارهای نوین و یه بعدی مدیریت هوشمند بنادر را شبیه سازی فعالیت بندر دانست و افزود: با بهره گیری از این سامانه ها می توان پیش از عملیات حقیقی تمام راهبردها و برنامه ریزی های بندری را شبیه سازی، ارزیابی و عیب یابی کرد.
مدیرعامل آکواینت ای جی آلمان در پایان اظهارات خود با تاکید دوباره بر آموزش پرسنل در فرآیند هوشمند سازی تصریح کرد: با تجهیزات مناسب، اتوماسیون فرآیندها و آموزش مناسب پرسنل بندر بهره وری بنادر تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.
شایان ذکر است همایش بین المللی بندر هوشمند هم اکنون در سالن اجتماعات سازمان بنادر و دریانوردی با حضور مسئولان و کارشناسان داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار