۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

ورود بیش از 500هزار گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند

ورود بیش از 500هزار گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند
قائم مقام منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از ورود بیش از 500 هزار گردشگر خارجی به این منطقه در سه ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۱۲
عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با حذف ویزا برای همه گردشگران خارجی ، شرایط برای بازدید گردشگران خارجی در محدوده منطقه آزاد اروند(آبادان و خرمشهر) فراهم شد که این گشایش مورد استقبال گردشگران خارجی به خصوص گردشگران عراقی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ورود این حجم گردشگر خارجی از مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی وارد منطقه آزاد اروند شده اند افزود: با ورود گردشگران خارجی ، رونق خاصی در منطقه آزاد اروند شکل گرفته و بیشتر هتل ها و مراکز تفریحی و گردشگری مملو از گردشگران خارجی است.
قائم مقام منطقه آزاد اروند افزود: همه امکانات برای پذیرش تعداد بیشتری از گردشگران خارجی به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی فراهم شده و پیش بینی می شود موج دوم ورود گردشگران خارجی در ماه آینده شکل گیرد.
کعبی با بیان اینکه گام بعدی برای رفاه حال گردشگران خارجی ، ورود خودروی گردشگران بدون تشریفات گمرکی است افزود:طبق قانون ورود و خروج گردشگران در محدوده مناطق آزاد منع قانونی ندارد و باید از این ظرفیت های قانونی برای رونق تجاری و اقتصادی شهرهای بندری آبادان و خرمشهر استفاده کرد.
وی با بیان اینکه فراهم کردن ورود بدون ویزای گردشگران خارجی ف زمینه را برای جذب سرمایه گذاری فراهم می کند افزود: بنادر خرمشهر و آبادان و جزیره مینو با برخورداری از زیرساخت های مهم ، به عنوان پیشانی توسعه خوزستان محسوب می شود و باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرند.
پیش بینی شده در ماه های آینده تعداد ورودی گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند ، ماهانه به بیش از 300هزار نفر برسد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال ، ارزآوری و رونق اقتصادی و تقویت جاذبه های تجاری منطقه خواهد شد.
منطقه آزاد اروند از طریق آبراه اروندرود به آبهای خلیج فارس راه پیدا می کند. منطقه آزاد اروند هم اکنون در محدوده ای بالغ بر 34هزار هکتار در مناطق ساحلی جنوب خوزستان ، فعالیت اقتصادی (واردات و صادرات) دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار