۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

پایان آرام بازار حمل و نقل فله خشک در ماه فوریه 

پایان آرام بازار حمل و نقل فله خشک در ماه فوریه 
نرخ حمل و نقل بار با شناورهای فله بر خشک در حالی ماه فوریه را به پایان رساند که همزمان با سال نوچینی، قیمت ها علی رغم افزایش فعالیت در مسیر آسیا-پاسفیک رو به افول رفت.
کد خبر: ۸۰۰۱۱
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، نرخ حمل و نقل پس از یک وقفه طولانی و به دنبال آغاز سال نو چینی رو به افول رفت و پایان ارامی را برای ماه فوریه سال جاری میلادی به همراه داشت. این درحالی است که میزان جابه جایی بار در مسیر آسیا-پاسفیک و بازار کیپ سایز در آتلانتیک و ثبت مزایده های قدرتمند در بازار سوپراماکس توانست شاخص بورس بالتیک را در سومین هفته از ماه فوریه سال جاری میلادی با صعود 21 واحدی به بالاترین میزان و ارزش یک هزار و 167 واحد برساند.

بر اساس این گزارش و با بازگشت شرکت کنندگان تجاری چین به بازار، فعالیت بازار کاغذی کیپ سایز در کرانه غربی استرالیا با هدف بارگیری سنگ آهن جایگاه پیشین خود را بازیافت. اما، نگرانی هایی در بازار به موجب افزایش فعالیت بازار کاغذی کیپ سایز برای تمامی خریدارن بالقوه وجود دارد.
بر همین اساس شرکت کارگزاری FIS FFA گفت: اشتهای اخیر خرید در بازار خبر از ارتقا و بهبود نرخ حمل و نقل در سال جاری میلادی می دهد.
ارزش بازار کاغذی کیپ سایز با ثبت نرخ میانگین چارتر کیپ سایز در روز دوشنبه به ارزش 12 هزار و 941 دلار در بازار عملیاتی تثبیت شد و افزایش 679 دلاری را تجربه کرد. پس از آن در روز سه شنبه نرخ میانگین چارتر بار دیگر با افزایش روبه رو شد و با جهش 460 دلاری به 13 هزار و 401 دلار رسید. این درحالی است که نرخ ها بار دیگر در روز چهارشنبه با افت 134 دلاری همراه شد و به 12 هزار 262 دلار رسید چرا که بازار عملیاتی این دست شناورها در جهت مخالف بازار حرکت کرد.
سرانجام و در پایان هفته بازار عملیاتی کیپ سایز با پایداری و ثبات در آسیای شرقی رشد را تجربه کرد چراکه میزان ثبت سفارش ها از معدن و برای ماه مارس سال جاری میلادی ارتقا یافت.
بازار پاناماکس در مقایسه با کیپ سایز وضعیت آرامتری را طی هفته گذشته از سر گذراند به گونه ای که میانگین نرخ چارتر زمانی برای شناورهای پاناماکس پیش از جهش پایانی و رسیدن به 11 هزار و 500 دلار در 10 هزار و 600 دلار ثابت ماند. در خصوص فعالیت شناورهای پاناماکس، شلوغ ترین روز در هفته گذشته پنج شنبه اعلام شد که میزان فعالیت آن در بازار کاغذی به حداکثر رسید. از سوی دیگر و در بازار عملیاتی میانگین چارتر زمانی شناورهای پاناماکس با جهش 397 دلاری به 11 هزار و 529 دلار رسید.
بازار کاغذی شناورهای سوپراماکس بار دیگر شاهد رشد مثبت بود که توان عملیاتی را در روز پایانی هفته به حداکثر رساند. در مقابل، بازار هندی سایز جهش ناچیزی را به جز در روز پنج شنبه تجربه کرد و با افزایش 110 دلاری، میانگین نرخ چارتر زمانی را به هفت هزار و 756 دلار رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار