۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
طی 11 ماهه نخست امسال انجام شد:

صادرات 180 میلیون دلاری کالا ازگمرک آستارا

صادرات 180 میلیون دلاری کالا ازگمرک آستارا
در 11 ماهه نخست امسال، 267 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 212 میلیون دلار ازگمرک آستارا ترانزیت خارجی انجام شد.
کد خبر: ۸۰۰۰۸
مدیر کل گمرک آستارا در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: در 11 ماهه سال جاری مقدار 348 هزارتن کالا به ارزش 180 میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج کشور صادر شده است.
رسول امیدی ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده از گمرک آستارا شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش وموکت، البسه، کیف وکفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی بوده است.
این مقام مسئول در گمرک آستارا خاطرنشان ساخت: محصولات مذکور به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است. 
به گفته وی، همچنین طی مدت یاد شده 115 تن کالا به ارزش 314 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
امیدی با اشاره به اینکه عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و انواع محصولات کشاورزی بوده است، تصریح کرد: این کالاها از گمرک آستارا طی 11 ماهه نخست امسال به آذربایجان صادر شده است. 
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همچنین طی مدت مذکور 235 هزار تن کالا به ارزش 90 میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات و ماشین آلات و لوازم برقی بوده است، تصریح کرد: این کالاها از کشور های روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است.
امیدی تاکید کرد: در همین مدت 71 هزار تن کالا به ارزش 165 میلیون دلار از گمرک آستارا ترانزیت شده است که این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 35 درصد افزایش و از حیث ارزش 45 درصد افزایش داشته است.
به گفته مدیر کل گمرک آستارا، عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده است.
این مقام مسئول در استان گیلان بیان داشت: کالاهای مذکور از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان واکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارت متحده ترانزیت شده است. 
وی در ادامه به ترانزیت خارجی انجام شده از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: همچنین در 11 ماهه نخست امسال، مقدار 267 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 212 میلیون دلار از گمرک آستارا ترانزیت خارجی انجام شده است.
امیدی با بیان اینکه این میزان ترانزیت خارجی انجام شده از لحاظ وزن 20 درصد و از حیث ارزش 34 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده است.
مدیر کل گمرک آستارا اظهار داشت: این کالاها از گمرک آستارا از قاره های مختلف به آذربایجان، روسیه، گرجستان، اکراین ترانزیت شده است.
وی اذعان داشت: همچنین طی 11 ماهه نخست امسال، 665 هزار 995 نفر مسافر از مرز گمرک آستارا تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است . 
امیدی همچنین به درآمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در یازده ماهه سال جاری اشاره و بیان کرد: در این مدت درآمد عمومی گمرک آستارا مبلغ 504 میلیارد 508 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.






ارسال نظرات
آخرین اخبار