۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
فردا و در خلیج فارس:

سکوهای دریایی 23 و 24A پارس جنوبی نصب می‌شود

سکوهای دریایی 23 و 24A پارس جنوبی نصب می‌شود
مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی گفت: نصب سه‌پایه مشعل سکوهای 23و 24A پارس جنوبی از فردا 8 اسفندماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۰۰۰۶
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرهاد ایزدجو با اشاره به اینکه سه‌پایه مشعل سکوهای 23و 24A پارس جنوبی، آماده نصب هستند، اظهار داشت: پس از عملیات بارگیری، مهاربندی و حمل، به ترتیب دو سه‌پایه مشعل سکوهای موقعیت 23 و 24A پارس جنوبی به وسیله شناور CPad از یارد صدرا به موقعیت نصب، منتقل و عملیات نصب آنها از فردا 8 اسفندماه آغاز می‌شود.
ایزدجو افزود: نصب این دو سازه دریایی گامی است که در راستای تکمیل فرآیند عملیات ساخت تا بهره‌برداری از سکوهای فاز 22تا 24 پارس جنوبی از سوی کارفرما و پیمانکار بخش فراساحل این طرح در حال توسعه، برداشته می شود.
مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی پیشرفت کلی این طرح را 88.2 درصد، در بخش خشکی و پالایشگاهی 92 درصد و در بخش ساخت چهار سکوی دریایی 86 درصد اعلام کرد.
وی با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در انجام عملیات حفاری نیز گفت: عملیات حفاری چاه‌های موقعیت سکوی 22، 24A و 24B تکمیل شده و پس از تحویل و نصب لوله‌های CRA آماده بهره‌ برداری خواهند شد.
مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی بیان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده، عملیات حفاری چاه‌های موقعیت سکوی 23 که هم‌اکنون از پیشرفت 85 درصدی برخوردار است و اردیبهشت‌ماه سال آینده به پایان می‌رسد.
ایزدجو با اشاره به اینکه نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فاز برای دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس‌جنوبی همین ماه آغاز می‌شود، گفت: عملیات شیرین‌سازی این بخش پالایشگاهی با ظرفیت روزانه 12.5 میلیون مترمکعب گاز تا انتهای اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود.
طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی به منظور برداشت روزانه 56 میلیون متر مکعب گازغنی از میدان پارس جنوبی طراحی شده و با اتمام آن، روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن پروپان و بوتان، تولید خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار