۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
سخنگوی شرکت نفتکش به مانا گفت:

سانچی نشت محموله ندارد/ دسترسی به پیکر شهدا دشوار است

سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: با اطلاعات جدید دسترسی به پیکر باقی شهدای نفتکش سانچی دشوارتر شد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۶۴۶
سانچی نشت محموله ندارد/ دسترسی به پیکر شهدا دشوار استکاپیتان محسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار مانا در واکنش به اخباری مبنی بر رسیدن لکه های نفتی سانچی به سواحل ژاپن تصریح کرد: این مسئله هنوز از سوی ژاپنی ها رسما تایید نشده و آزمایش ها بر روی این لکه های نفتی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه طی هفت های اخیر نشتی قابل توجهی از مغروقه سانچی گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: آخرین نشتی مربوط به مخازن سرویس تانک کشتی بود که آن نیز طی یک غواصی چند ساعته و دشوار کاملا برطرف شد.
بهرامی وضعیت مخازن سانچی را با ثبات اعلام کرد و گفت: طبق آخرین گزارش ها هیچگونه نشتی در مخازن وجود ندارد و به نظر می رسد با تبخیر بخش فرّار، محموله به شکل ژلاتینی درآمده و و عملا نشت آن منتفی است.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش اثر نشت محموله نفتی از سانچی را نسبت به موارد مشابه بسیار ناچیز دانست و افزود: در حال حاضر این مقدار نشتی نیز  از سوی سازمان های زیست محیطی و برخی دیگر از سازمان های مردم نهاد منطقه ای در حال پاکسازی است.
وی همچنین درباره آخرین اطلاعات بدست آمده از ربات زیردریایی گفت: اطلاعاتی که این ربات از مغروقه سانچی استخراج کرده بسیار زیاد است و هم اکنون در حال دسته بندی و سه بعدی سازی است.
بهرامی با اعلام اینکه این فرآیند با حضور نمایندگان شرکت ملی نفتکش در حال انجام است، تصریح کرد: برآیند کلی این اطلاعات حاکی از این است که حرارت به شدت به ساختمان کشتی آسیب رسانده است.
وی اثر مهم این آسیب را دشواری در دسترسی به پیکر باقی شهدا دانست و افزود: آسیب وارده به سانچی به حدی است که به احتمال زیاد حتی با غواصی که آن هم در شرایط این مغروقه بسیار دشوار و مخاطره آمیز است، نتوان وارد نفتکش شد.
بهرامی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، دسترسی به پیکر شهدا اولویت این شرکت است، بیان داشت: تعیین تکلیف نهایی نفتکش مغروقه سانچی کاری فنی، بسیار پیچیده و زمان بر است بنابراین تا زمان استخراج کامل اطلاعات و بررسی آنها نمی توان نظر قاطع ای  را در این باره اظهار کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار