۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

اجرای بزرگترین بسته تحریمی آمریکا علیه کره شمالی

دو نالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز گذشته از اعمال بزرگترین بسته تحریم علیه کره شمالی خبر داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۶۴۳
اجرای بزرگترین بسته تحریمی آمریکا علیه کره شمالی
به گزارش گروه بین الملل مانا روزنامه گاردین نوشت: دونالد ترامپ روز گذشته خبر از اعمال بزرگترین بسته تحریمی علیه کره شمالی با هدف قطع منابع درآمد برای برنامه هسته ای و موشکی این کشور داد.
این گزارش ادامه داد: تحریم های جدید آمریکا کشتی ها و شرکت های تجاری در سراسر جهان که نفت به کره شمالی را قاچاق می کنند و ذغال سنگ و محصولات دیگر را از این کشور صادر می کنند، مورد هدف قرار داده است. آمریکا و متحدان آن بر این باورند که قاچاق این اجازه را به کره شمالی می دهد تا منابع مالی برنامه هسته ای و موشکی خود را تامین کند.
در این بسته جدید تحریمی که جدیدترین تلاش آمریکا برای تحت فشار قراردادن برنامه هسته ای کره شمالی به شمار می آید، 28 فروند کشتی و 27 فروند کشتی تحت پرچم کره شمالی، چین، سنگاپور، تایوان، هنگ کنگ، تانزانیا و پاناما در لیست تحریم قرار گرفته اند.
آمریکا هم چنین 16 شرکت کشتیرانی کره شمالی به همراه 19 فروند از شناورهای آنها با پرچم کره شمالی را در لیست سیاه قرار داده است.
نام شرکت های کشتیرانی Hapjanggang،Korea Achim، Korea Myongdok ،Korea Yujong ، Lliberty، Shen Zhong I، Songwon Shipping & Management و Weihai World-Shipping Freight در لیست تحریم دیده می شود.
این گزارش در پایان نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا به زودی اقدام جدیدی را با هدف کاهش بیشتر منابع درآمد و سوخت که کره شمالی برای تامین سرمایه برنامه هسته ای و موشکی خود مورد استفاده قرار می دهد، بروز خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار