۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی آماده دریافت گاز ترش شد

مجری فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی گفت: نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فازها راه‌اندازی شد و آماده دریافت گاز ترش است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۸۶۲۲
فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی آماده دریافت گاز ترش شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرهاد ایزدجو پیشرفت بخش خشکی و پالایشگاهی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی را 92 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: عملیات مربوط به ساخت، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی همه بخش‌های نخستین ردیف پالایشگاهی این طرح شامل واحد دریافت گاز، واحد مشعل، واحدهای یوتیلیتی واحدهای آبگیر و آب‌شیرین‌کن، واحدهای شیرین‌سازی و نم‌زدایی و همچنین واحد افزایش فشار گاز به پایان رسیده است.
ایزدجو افزود: نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فازها راه‌اندازی شده و آماده دریافت گاز ترش است.
وی با بیان اینکه همه شرایط برای ورود گاز ترش از فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی و انجام عملیات شیرین‌سازی مهیاست تصریح کرد: در صورت دریافت گاز ترش مورد نیاز این بخش، عملیات شیرین‌سازی با ظرفیت روزانه 12.5 میلیون مترمکعب گاز و ارسال به شبکه سراسری می‌تواند از همین ماه آغاز شود.
مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24پارس‌جنوبی بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی، هر چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فازها تا پایان سال 97 به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
ایزدجو بیان کرد: با بهره‌برداری کامل از فازهای سه گانه 23،22 و 24 پارس جنوبی، روزانه 56 میلیون‌ مترمکعب گاز غنی، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400تن گوگرد، سالانه یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به ظرفیت برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی افزوده می‌شود.
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار