۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

مناطق ساحلی خوزستان در هاله ای از خاک فرو رفت

شهرهای ساحلی خوزستانی برای دومین روز متوالی درگیر طوفان گرد وخاک بود وآسمان این مناطق کاملا" رنگ وبوی خاک به خود گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۶۱۱
مناطق ساحلی خوزستان در هاله ای از خاک فرو رفت
به گزارش خبرنگار مانا ساکنان شهرهای آبادان ، خرمشهر ، اروندکنار ، هندیجان و ماهشهر شاهد تشدید طوفان گرد و خاک از بیابان های جنوبی و کویت بودند و بسیاری از فعالیت های روزمره مردم کاملا مختل شد.
مدارس و ادارات و دانشگاههای شهرهای ساحلی تعطیل شدند و صیادان نیز در خانه ها سکنی گزیدندو نتوانستند به دریا بروند. محدوده آبهای شمال غرب خلیج فارس طوفانی و خاک آلود بود و فعالیت صیادی در صیدگاههای منطقه به علت کاهش شدید دید افقی و مواج بودن دریا متوقف شد.
پروازهای فرودگاههای آبادان و ماهشهر نیز به علت شرایط بسیار نامساعد جوی و کاهش دید افقی دچار اختلال شد. بازار و خیابان های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز کاملا خلوت شده و گردشگران نیز همزمان با تشدید طوفان گرد و خاک این مناطق را ترکر کردند.
درهای بیمارستان های شهرهای طوفان زده نیز به صورت شبانه روزی بر روی بیماران و آسیب دیدگان طوفان گرد و خاک همچنان باز است. دستگاههای اجرایی همچون هلال احمر ، اورژانس با برپایی اکیپ های امدادی مشغول توزیع ماسک رایگان و ارائه خدمات بهداشتی شدند.
مدیریت بحران استاتداری خوزستان نیز در جدیدترین اطلاعیه خود از عموم مردم خواست آرامش خود را حفظ و به توصیه های بهداشتی توجه کنند و از دستگاههای اجرایی خدمات رسان درخواست کرد خدمت رسانی به مردم را تا مساعد شدن هوا و محو گرد و خاک به صورت شبانه روزی ادامه دهند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان به خبرنگار مانا گفت: از فردا سه شنبه از شدت غلظت گرد وخاک در شهرهای ساحلی خوزستان کاسته خواهد شد. کوروش بهادری اظهار داشت: سواحل مناطق جنوبی خوزستان همچنان ناایمن و مواج است و به قایق ماهیگیری توصیه می شود به هیچ وجه به دریا نروند.
در همین حال فعالیت های بندری در بنادر خوزستان تحت تاثیر شرایط نامساعد جوی و گرد و خاک قرار گرفته است. شهرداری های آبادان و خرمشهرو ماهشهر در انتظار بهبود
شرایط جوی و شستشوی خیابان ها ، معابر ، فضای سبز و تاسیسات شهری و خدماتی هستند. شهرهای ساحلی خوزستان در سال جاری به علت خشکسالی و کاهش بارندگی ها ، شاهد طوفان های متناوب و سهمگین گرد و خاک بودند.
برچسب ها: ریزگرد خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار