۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

همکاری محیط زیست با ارگان های مختلف برای رفع چالش های دریایی

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از همکاری سازمانی و فراسازمانی سازمان حفاظت محیط زیست با ارگان ها مختلف برای رفع چالش های محیط زیست دریایی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۵۹۸
همکاری محیط زیست با ارگان های مختلف برای رفع چالش های دریایی
معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به همکاری سازمانی و فراسازمانی سازمان حفاظت محیط زیست با ارگان ها مختلف برای رفع چالش های محیط زیست دریایی، اظهار داشت: همکاری با سازمان شیلات ایران در زمینه گونه های غیر بومی، پرورش ماهی در قفس، گونه های در معرض خطر و ماهیان زینتی و همچنین تخریب زیستگاه های تخم گذاری ماهیان از جمله این اقدامات است.
پروین فرشچی همچنین ازهمکاری با وزارت آموزش و پرورش در مورد فرهنگ سازی محیط زیستی، درج مطالب زیست محیطی درکتب و نیز همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای جلوگیری از تخریب زیستگاه های حساس و قاچاق گونه های در معرض خطر انقراض خبر داد و خاطرنشان ساخت: به منظور حفاظت از آبسنگ های مرجانی خلیج چابهار، مرگ و میر پستانداران دریایی عظیم الجثه و آب توازن کشتی ها همواره همکاری های تنگاتنگی با سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست به همکاری با دانشگاه های علوم و فنون دریایی کشور در پایش، حفاظت از تنوع زیستی ساحلی و دریایی، منطقه آزاد قشم در حفاظت از تنوع زیستی جزیره قشم و معرفی منطقه جدید و نیزهمکاری با منطقه آزاد کیش در طرح جامع هندورابی و نظارت بر ساخت و ساز اسکله و آبسنگ های مرجانی جزیره اشاره کرد.
به گفته وی، همکاری با شرکت ملی نفت ایران و دفتر مناطق نفت خیز وزارت نفت در زمینه تجهیزات پایش آنلاین و نیز همکاری با سازمان هواشناسی و علوم جوی و اقیانوسی برای مدل سازی گسترش کشند سرخ و آبسنگ های مرجانی از دیگر همکاریهای فراسازمانی در سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می شود.
فرشچی همچنین به همکاری با کارگروه گونه های مهاجر (CMS) و کنوانسیون تنوع زیستی در معاونت محیط زیست طبیعی به منظور تهیه گزارش ملی که منجر به درج گونه در معرض خطر انقراض فک خزری در لیست ضمایم کنوانسیون CMS شده است، اشاره کرد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، همکاری درباره تدوین نیازهای آموزشی و الویت های پژوهشی و شاخص های آماری و اختصاصی با معاونت آموزش، همکاری با کارگروه تخصصی تدوین استراتژی مدیریت اکوسیستم پایه در منطقه دریایی راپمی و نیز همکاری در شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست را از دیگر همکاریهای فراسازمانی عنوان کرد.
وی همچنین به همکاری در شورای حفاظت و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست، همکاری با کارگروه اجرای مفاد تفاهم نامه با وزارتخانه های دفاع، بهداشت و درمان و ورزش وجوانان، همکاری در تدوین و امضاء تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد چابهار و همکاری در بررسی پروژه های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی اشاره کرد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، همکاری در تهیه طرح الحاق مناطق حساس ساحلی و دریایی به مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست، همکاری با سازمان های مردم نهاد، همکاری با مرکز تحقیقات فک هلندی لنی هارت در پایش، حفاظت و امداد و نجات فک خزری و آموزش جوامع محلی و برگزاری جلسه هماهنگی مشترک از دیگر اقدامات فراسازمانی محسوب می شود.
وی همچنین به همکاری با انجمن طرح سرزمین در پایش و حفاظت از پستانداران دریایی، لاک پشت های دریایی و آموزش جوامع محلی اشاره کرد و گفت: همکاری با سازمان های مردم نهاد جزیره هنگام و چابهار در پایش و حفاظت از لاپشتهای دریایی و آموزش جوامع محلی نیز انجام شده است.
همچنین فرشچی در ادامه به همکاری با ورزشکاران ملی کشور به منظور تنویر افکار عمومی در رشته های دوچرخه سوار ملی پوش، قایقران ملی پوش و اولین شناگر زن مسلمان آب های دریایی اشاره کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار