۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

شرکت نفت فلات قاره خواستار خروج از فهرست صنایع آلاینده شد

رئیس شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه این شرکت طبق قانون مشمول عوارض آلایندگی نیست، ولی با این وجود این عوارض را پرداخت می‌کند، اظهار داشت: با توجه به تنگنا‌ها و مشکلات تامین اعتبار و بودجه در شرکت نفت فلات قاره ایران برای انجام پروژه‌های مرتبط با ارتقا سطح محیط زیست مناطق نفتی، لازم است که این شرکت از فهرست صنایع آلاینده هر چه سریعتر خارج شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۵۹۰

علیرضا کاظم صادقی در گفتگو با خبرنگار مانا به چالش شرکت نفت فلات قاره ایران با سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: با وجود رایزنی های فراوان هنوز این چالش ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برطرف نشده است.                                                                                                            
رئیس شرکت نفت فلات قاره ادامه داد: با توجه به تنگناها و مشکلات تامین اعتبار و بودجه در شرکت نفت فلات قاره ایران برای انجام پروژه های مرتبط با ارتقای سطح محیط زیست مناطق نفتی ، لازم است که این شرکت از فهرست صنایع آلاینده هر چه سریعتر خارج شود.                                                     
به گفته این مقام مسئول در شرکت نفت فلات قاره، این شرکت طبق قانون مشمول عوارض آلایندگی نیست ولی با این وجود این عوارض را پرداخت می کند.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از فعالیت های زیست محیطی شرکت نفت فلات قاره، خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر پیش نویس دستورالعملی که برای تهیه فهرست صنایع آلاینده ”موضوع تبصره ی یک ماده ی 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده“ تهیه شده ، تاکنون مصوب نشده است.
رئیس شرکت نفت فلات قاره اذعان داشت: این در حالی است که موضوع تبصره ی یک ماده ی 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده“ فقط برای پالایشگاه های نفت و صنایع پتروشیمی تخصیص یافته است.                                                                     
کاظمی صادقی در ادامه گفته های خود به پروژه های دانشجویی انجام شده مرتبط در بخش پژوهش و فناوری در شرکت نفت فلات قاره اشاره کرد و گفت: بررسی و مطالعه اثرات پساب تأسیسات نفتی بر آب و رسوب خلیج فارس در محدوده بهرگان از جمله این پروژه ها است.
این مقام مسئول در شرکت نفت فلات قاره تاکید کرد: بررسی ژئوشیمیایی وضعیت زیست محیطی و آلودگی های نفتی منطقه خارگ واقع در خلیج فارس از دیدگاه منشأ و نحوه انتشار و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع آنها از جمله این پروژه های دانشجویی محسوب می شود.
وی همچنین ارزیابی ریسک زیست محیطی نشت نفت از منابع ثابت در منطقه فراساحل از طریق طراحی مدل ریاضی ، مدلسازی ریزش نفت ناشی از خروج از چاههای فراساحلی در خلیج فارس به منظور استفاده در طرح عملیات پاسخ و مقابله با آلودگی محیط زیست، و تجزیه بیولوژیک نفت خام به وسیله باسیلوس های جدا شده از جزیره لاوان را از دیگر پروژه های دانشجویی انجام شده در بخش پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره عنوان کرد.
به گفته این مقام مسئول در محیط زیست شرکت نفت فلات قاره، بررسی امکان کاربرد بیو پلیمر بدست امده از سویه های بومی در فرمولاسیون حفاری و استفاده از آنزیم های ضد اکسیداسیون در بارناکل،به عنوان نشانگر زیستی آلودگی محیط به فلزات سنگین(V,Ni,Co ) در منطقه بهرگان نیز توسط پروژه های دانشجویی برای شرکت انجام شده است.
رئیس محیط زیست شرکت نفت فلات قاره با اشاره به اجرایی شدن پروژه مدل سازی غشایی تصفیه آب همراه نفت از انجام پروژه های دیگری همچون تاثیر دیسپر سنتهای نفت بر واکنش متقابل بین دو محور HPI , HPG در ماهی کپور ، تصفیه زیستی آب تولیدی میدان نفتی در بیوراکتور غشایی و بررسی اثرات نفت و پراکنده ساز نفتی بر جمعیت باکتری های هوازی در شرایط آزمایشگاهی خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار