۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
با نوسازی سکوهای نفتی :

آلودگی های دریایی خلیج فارس پیشگیری می شود

آلودگی های دریایی خلیج فارس پیشگیری می شود
به منظور انجام اقدامات زیست محیطی در پیشگیری و مقابله با آلودگی های دریایی، تعمیرات و نوسازی تاسیسات دریایی و سکوهای نفتی فعال در خلیج فارس در دستور کار شرکت نفت فلات قاره قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۸۵۸۸

رئیس محیط زیست شرکت نفت فلات قاره در گفتگو با خبرنگار مانا درباره  اقدامات زیست محیطی این شرکت در پیشگیری و مقابله با آلودگی دریایی اظهار داشت: طول خط لوله تحت نظارت مدیریت شرکت نفت فلات قاره حدود سه هزار و 800 کیلومتر است.
علیرضا کاظمی صادقی ادامه داد: این میزان خط لوله از نظر تشخیص عیوب، میزان خوردگی،  آب شستگی، وضعیت پوشش ها، عملیات توپک رانی تمیز کننده و تزریق مواد شیمیائی به منظور حفاظت از خوردگی داخلی لوله در مناطق عملیاتی تحت کنترل و پایش قرار می گیرند.
به گفته رئیس محیط زیست شرکت نفت فلات قاره، عملیات پیگ رانی شامل توپک تمیز کننده برای خطوط لوله دریائی اصلی و درون میدانی به صورت دوره ای و معمولا، به طور متوسط هر سه ماه یکبار بسته به شرایط آب همزاد نفت انجام می پذیرد.
این مقام مسئول در شرکت نفت فلات قاره خاطرنشان ساخت: تعمیرات و نوسازی تاسیسات دریایی فروزان و نوسازی تاسیسات دریایی نصر، بهرگانسر، نوروز، ایلام و ابوذر انجام شده است.
وی در ادامه اذعان داشت: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در راستای افزایش ایمنی های زیست محیطی، نوسازی تاسیسات دریایی میادین رسالت و رشادت نیز در دستور کار شرکت نفت فلات قاره قرار گرفته است.
رئیس محیط زیست شرکت نفت فلات قاره در ادامه به بازرسی جکت ها در میادین نفتی اشاره کرد و اظهار داشت: بازرسی و تعیین نقاط معیوب ضعیف سکو و تاسیسات فرآورش نفت در ناحیه بالای آب در تمام سکوهای نفتی فلات قاره در راستای انجام اقدامات محیط زیستی صورت می گیرد.
وی به پساب های صنعتی ناشی از فعالیت میادین نفتی اشاره کرد و گفت: روش های نوینی برای تصفیه آبهای آلوده به ترکیبات نفتی به وجود آمده است.
به گفته وی، تکنولوژی مورد استفاده در این پکیج ها تلفیقی از شناورسازی با استفاده از گاز به همراه تکنولوژی گریز از مرکز است.
این مقام مسئول در شرکت نفت فلات قاره تاکید کرد: در این روش راندمان جداسازی در حدی است که آب خروجی حاوی نفت کمتر از 10 قسمت در میلیون است.
صادقی کاظمی بیان داشت: همچنین باید گفت در این روش نوین از تصفیه آبهای آلوده به ترکیبات نفتی، ابعاد این پکیج ها بسیار کم و مناسب برای تاسیسات فراساحلی و سکوهای نفتی است.
وی در ادامه گفته های خود به معایب روش های نوین در تصفیه آبهای آلوده به ترکیبات نفتی در میادین نفتی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: عدم کارکرد مناسب در تصفیه پساب های ورودی با دماهای خیلی زیاد، حساسیت اندک نسبت به لرزش سکو و نیز عدم کارایی مناسب در آبهای تولیدی ورودی با غلظت های خیلی زیاد نفت از جمله مهمترین معایب این روش محسوب می شود.
رئیس محیط زیست شرکت نفت فلات قاره همچنین بازده مناسب جداسازی، انعطاف پذیری، عدم حساسیت به نوسانات مختلف و هزینه کم و فضای کوچک مورد نیاز نیز از مزایای استفاده از روش نوین در تصفیه آبهای آلوده به ترکیبات نفتی اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار