۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

سومین کشتیرانی کانتینری جهان، کشتی تحویل گرفت

کشتیرانی CMA CGM فرانسه یک فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 20 هزار و 600 TEU را تحویل گرفت و دو فروند دیگر در ماه ژوئن و ماه سپتامبر سال جاری میلادی تحویل داده خواهند شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۵۸۳
سومین کشتیرانی کانتینری جهان، کشتی تحویل گرفت
به گزارش گروه بین الملل مانا "Mathieu Girardin"  رئیس دفتر منطقه آسیا در کشتیرانی CMA CGM فرانسه با اعلام تحویل گیری یک فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 20 هزار و 600 TEU گفت: خط کشتیرانی فرانسه دو فروند دیگر کشتی کانتینری دیگر با همین ظرفیت را در ماه ژوئن و ماه سپتامبر سال جاری میلادی تحویل و شناورها را در مسیر تجاری آسیا به اروپا مستقر خواهد کرد.
این گزارش ادامه داد: سومین کشتیرانی کانتینری بزرگ دنیا نخستین شناور از مجموعه 20 هزار و 600 TEU ظرفیتی موسوم به  Antoine de Saint Exupery را که در روز دوشنبه هفته جاری در سنگاپور پهلوگیری کرد را تحویل گرفت.
ناگفته نماند، سفارش ساخت سه فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 20 هزار و 600 TEU به سال 2015 باز می گردد و قرار بود در سال 2017 تحویل داده شوند، اما به دلیل ظرفیت مازاد، به تاخیر افتاد.
در ادامه این گزارش آمده است: کشتیرانی فرانسه در ماههای پایانی سال گذشته سفارش ساخت نه فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 22 هزار TEU و مجهز به موتورهای LNG را داد که قرار است در سال 2020 تحویل داده شوند. اما پاسخ به این سوال که اینکه آیا کشتی ها بزرگتر خواهند شد یا خیر بستگی به میزان تقاضا دارد.
لازم به ذکر است: کشتی کانتینری Antoine de Saint Exupery مصرف سوخت را تا 25 درصد کاهش می دهد که در نتیجه کاهش سه درصدی انتشارات دی اکسید کربن را به همراه خواهد داشت.
به دنبال لازم الاجرا شدن قانون استفاده از سوخت سولفور کم تر از نیم درصد از سال 2020، کشتیرانی CMA CGM گزینه هایی مانند نصب اسکرابرها یا منبع سوخت با سولفور پایین را در نظر گرفته اما تصمیم عملی در این مورد هنوز اتخاذ نشده است.
این گزارش در پایان نوشت: این سه کشتی کانتینری با ظرفیت 20 هزار و 600 TEU در حال ساخت در یارد Subic شرکت کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی هستند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار