۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

طوفان گرد و خاک سواحل جنوبی خوزستان را درنوردید

طوفان گرد و خاک شهرهای ساحلی خوزستان را برای چندین بار در چند هفته اخیردرنوردید و زندگی عادی مردم به حالت فلج درآورد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۵۷۸
طوفان گرد و خاک سواحل جنوبی خوزستان را درنوردید
به گزارش خبرنگار مانا، طوفان گرد وخاک که منشاء آن کویت بوده میزان ریزگردها را به بالاتر از 57برابری حد مجاز رساند و مدارس و ادارات دولتی در شهرهای ماهشهر ، بندر امام ، خرمشهر و ماهشهر را به تعطیلی کشاند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: وزش بادهای شدید با سرعت بیش از 50کیلومتر در ساعت توام با گرد وخاک عرصه را بر مردم شهرهای ساحلی خوزستان تنگ کرد.
کوروش بهادری گفت: بر اساس تحلیل و تجزیه نقشه های هواشناسی از روز دوشنبه یک توده گرد وخاک دیگر شهرهای ساحلی خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس همچنان مواج و طوفانی است و برای سفرهای دریایی مناسب نیست.
مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای فعالیت اداری و آموزشی شهرهای خرمشهر ، آبادان ، اروندکنار ، بندر امام و ماهشهر را در روز دوشنبه به علت گرد و خاک و آلودگی شدید هوا تعطیل اعلام کرد.
این مدیریت از عموم ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان خواست در صورت قرار گرفتن در فضای باز ، از ماسک های استاندارد استفاده کنند.
مراکز درمانی و بهداشتی شهرهای ساحلی خوزستان نیز بنابر اعلام مدیریت بحران استانداری به حال آماده باش درآمدند تا پذیرای بیماران ناشی از گرد و خاک باشند.
مرکز بهداشت خوزستان به عموم افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی عروقی خواست ازمنازل خارج نشوند. بازارهای شهرهای ساحلی خوزستان در پی طوفان های مکرر گرد و خاک برای چندین بار در ماه جاری نیمه تعطیل شدند.
در سال جاری شهرهای ساحلی خوزستان بارها با طوفان های گردوخاک روبرو بوده اند که منجر به تعطیلی مدارس و فعالیت های اداری و بندری شد.
بروز طوفان های گرد و خاک در شهرهای ساحلی خوزستان در سال جاری به علت خشکسالی شدید و کاهش بارندگی ها ، نسبت به سال های قبل از شدت و گستردگی بیشتری برخوردار بوده است.
برچسب ها: ریزگرد خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار