۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
برای رونق اقتصادی کشور:

باید از ناوگان ملی حمایت صددرصدی شود/روند دریافت عوارض حق پرچم ادامه خواهد یافت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: عوارض ده درصدی بعنوان حق پرچم از کشتی های خارجی اخذ می شد که این روند ادامه خواهد یافت.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۸۵۷۵
باید از ناوگان ملی حمایت صددرصدی شود/روند دریافت عوارض حق پرچم ادامه خواهد یافت
علاالدین بروجرودی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مانا با اشاره به اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم بالاترین فشار را از سوی دشمنان کشور تحمل کرده است، اظهار داشت: در دوران تحریم برای حمایت از کشتی های ایران عوارض ده درصدی بعنوان حق پرچم از کشتی های خارجی اخذ می شد در حال حاضرنیزاین روند ادامه خواهد یافت چرا که چه درامر تولید و چه درامر حمایت از تشکل های داخلی حتما باید محور اصلی برحمایت از تولید و ارگانهای داخلی باشد.
وی افزود: دراین راستا می بایست از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمایت صد درصدی شود تا راه برای رونق یافتن تشکلهای ایرانی هموار کنیم. همچنین نسبت به تشکل های برون مرزی تا حد امکان سختگیری مجدانه داشته باشیم که محمولات از طریق کشتی های ایرانی حمل شود چرا که رشد ناوگان ملی در اقتصاد و رونق اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار است، بنابراین هر گامی که در جهت خلاف این سیاست باشد، قابل قبول نیست .
وی با اشاره به اخذ مالیات برارزش افزوده از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: صادرات کالاهای تولید داخلی در قانون معاف از مالیات است بنابراین چون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل کالاهای صادراتی را برعهده دارد باید به طریق اولی ازمالیات بر ارزش افزوده معاف شود.
وی برای حل این مشکل تاکید کرد: بهتر اینست پیشنهاد این امر به کمیسیون ویژه و در راس آن کمیسیون تلفیق داده شود تا این ناوگان از مالیات بر ارزش افزوده معاف شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار