۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با مانا خبر داد:

رشد 66 درصدی ترانزیت سوخت از ایران در سال جاری

رشد 66 درصدی ترانزیت سوخت از ایران در سال جاری
هفت میلیون و 614 هزار تن کالا در ده ماهه امسال از طریق حمل و نقل جاده ای ترانزیت شده است که این رقم تا پایان سال به 9 میلیون و 200هزار تن خواهد رسید.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۸۵۶۶

مشاور وزیر در امور طرح‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با مانا با اعلام این مطلب افزود: در مجموع ترانزیت کالا از کشور در این مدت 20 درصد افزایش یافته که از این میزان ترانزیت سوخت با افزایش 66 درصدی مواجه است. 

داوود کشاورزیان در پاسخ به ادعای کارشناسان که معتقدند از استعدادهای ترانزیتی کشور به نحو کامل استفاده نمی شود، یادآور شد: مسیر کشورهای شرق ایران مانند افغانستان و پاکستان مزیتی نسبت به ایران ندارد. عراق هم از ویژگی چندانی برخوردار نیست. از سوی کشورهای آسیای میانه نیز کالای چندانی وجود ندارد، بنابراین نمی توان به طور کلی گفت وضعیت ترانزیت ایران نسبت به کشورهای همسایه مناسب نیست.
وی اظهار امیدواری کرد: با تجهیز بندر چابهار کالای ترانزیتی به سمت این بندر روانه شود.
کشاورزیان در خصوص تعیین متولی ترانزیت برای کشور نیز گفت: اگر چه اعتقاد براین است که ترانزیت به متولی خاصی نیاز ندارد اما معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی می تواند به عنوان متولی نقش ایفا کند.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در زمینه نوسازی ناوگان نیز گفت: بر اساس قانون بودجه وزارت نفت مجاز است از محل صرفه جویی در مصرف سوخت در پروژه نوسازی ناوگان سرمایه گذاری کند. در گذشته مشارکت نفت در خصوص پرداخت بخشی از سود تسهیلات بود اما بر اساس پیشنهاد جدید رئیس جمهور مشارکت در قالب پرداخت بخشی از بهای کامیون است که بر این اساس پیش بینی می شود وزارت نفت 50 هزار دلار سرمایه گذاری برای خرید هر کامیون را متقبل شود و مابقی توسط راننده تامین شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار