۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

تخلیه و بارگیری 134 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جایگاه بنادر این استان را در زمینه عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در کشور نخست دانست و گفت: در 10 ماه امسال 134 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۸۵۴۴
تخلیه و بارگیری 134 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر
محمد مهدی بنچاری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در جوار خلیج فارس دارای بیشترین مرز دریایی است اظهار داشت: استان بوشهر با مساحتی در حدود 23 هزار و 167  کیلومتر مربع  و 937 کیلومتر نوار ساحلی با خلیج فارس دارای بنادر کوچک و بزرگ بسیاری است.
وی بیان کرد: مهمترین و بزرگترین  بنادر استان در زمینه حمل کالاهای تجاری، بندر بوشهر است که دارای پذیرش هشت میلیون تن کالا می باشد و توانایی خدماتی مانند فله، کانتینر، عمومی، مواد نفتی، نگهداری و پردازش کالا، محصولات سردخانه ای و مسافری را دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از حیث حمل و نقل دریایی در 10 ماه امسال در مجموع با 134 میلیون و 332 هزارتن جایگاه نخست کشور دارد افزود: از این حیث استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان به ترتیب با 50 ، 33 و 14.6 درصد دررتبه اول تا سوم حمل و نقل کانتینری کشور را به خود اختصاص داده اند و مابقی حمل و نقل دریایی کشور نیز مربوط به سایر بنادر است.
بنچاری اضافه کرد: در حوزه عملیات نفتی نیز استان بوشهر با قرار گرفتن در رتبه نخست کشور با 124 میلیون و 36 هزار تن جابه جایی معادل 73 درصد عملیات نفتی کشور را به خود اختصاص داد که فعالیت های این حوزه در بنادر عسلویه و خارگ صورت گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در حوزه عملیات غیرنفتی نیز بنادر استان بوشهر با 10 میلیون و 295 هزار و تن جابه جایی 11درصد حمل و نقل دریایی کشور را به خود اختصاص داد و در رتبه سوم قرار گرفت.
بنچاری افزود: در 10 ماه سال جاری، 54 شناور در آب های استان بوشهر دچار حادثه شدند که با وجود شش مرکز امداد و نجات دریایی و 11 ایستگاه مخابراتی موجود در این استان توانستیم 287 نفر را از مرگ حتمی نجات دهیم.
وی تصریح کرد: بندر بوشهر با صدور 169 هزار گواهینامه مهارت 36 درصد از حجم کل گواهینامه‌های صادرشده در کشور، رتبه اول را بدست آورد و پس از آن استان‌های هرمزگان و خورستان با 22 و 21 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.
برچسب ها: بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار