۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

تاثیر سانچی بر استمرار افت واردات نفت خام به کره جنوبی

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی با رسیدن به ۲۲۴ هزار و ۶۳۲ بشکه در روز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 47 درصدی را به همراه داشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۵۴۳
تاثیر سانچی بر استمرار افت واردات نفت خام به کره جنوبی
به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از رویترز، آمارهای گمرکی نشان می دهد واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی با رسیدن به 950 هزار و 13 تن، معادل 224 هزار و 632 بشکه در روز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند نزولی 47 درصدی را تجربه کرده است و پایین ترین رقم از اکتبر 2016 تاکنون را نیز به نمایش می گذارد.
این گزارش ادامه داد: حادثه غرق شدن نفتکش سانچی حامل 136 هزار تن میعانات پس از برخورد با یک کشتی کارگو چینی را می توان یکی از دلایل افت واردات نفت ایران به کره جنوبی دانست، محموله مذکور قرار بود به شرکت هانوها توتال پتروکمیکال کره جنوبی تحویل داده شود.
در ادامه این گزارش آمده است: کره جنوبی- پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان- میعانات مورد نیاز خود را عمدتا از ایران تامین می کند و بعد از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران در سال 2016، خرید نفت از این کشور را افزایش داده است.
ناگفته نماند، از ماه نوامبر سال 2017 میلادی، واردات نفت کره جنوبی از ایران روند نزولی به خود گرفته که به افت صادرات میعانات ایران به دنبال مشکل فنی به وجود آمده در میدان پارس جنوبی باز می گردد.
لازم به ذکر است: ایران قیمت رسمی نفت خام خود را برای ماه فوریه سال جاری میلادی کاهش داده و به منظور جذب مشتریان آسیایی تخفیف بیشتری برای قیمت نفت سنگین خود نسبت به نفت سنگین عربستان ارائه داده است.
کره جنوبی در مجموع در ماه ژانویه 13.25 میلیون تن، معادل 3.13 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده که در مقایسه با 12.37 میلیون تن وارد شده در ژانویه سال گذشته، روند افزایشی 7.1 درصد را نشان می دهد.
این گزارش در پایان نوشت: واردات نفت کره جنوبی از عربستان- یکی از تامین کننده نفت خام کره جنوبی- در ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رسیدن به 3.69 میلیون تن، معادل 872 هزار و 840 بشکه در روز، شاهد رشد 11.2 درصدی بود. اما نسبت به ماه دسامبر سال 2017 میلادی، افت 7.8 درصد را به همراه داشته است، چرا که به دلیل پیروی از قرارداد افت عرضه نفت، عربستان تولید نفت خام را نیز کاهش داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار