۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

افت درآمد کیپ سایزها با آغاز تعطیلات سال جدید چین

به دنبال آغاز تعطیلات چینی، میانگین نرخ اجازه زمانی فله بر کیپ سایز بر روی شاخص بالتیک در روز جمعه به 12 هزار و 396 دلار در روز افت کرد، در حالیکه در جمعه هفته قبل از آن، 14 هزار و 136 دلار در روز بوده است،
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۵۴۱
افت درآمد کیپ سایزها با آغاز تعطیلات سال جدید چینبه گزارش گروه بین الملل مانا تعطیلات سال جدید چین که در روز جمعه آغاز شد، افت 12 درصدی درآمد فله بر کیپ سایز را به همراه داشته است، به طوری که نرخ اجاره زمانی از 14 هزار و 136 دلار در روز به 12 هزار و 369 دلار در روز کاهش یافت. 
به گفته موسسۀ تحقیقاتی Fearnleys مستقر در اسلوی نروژ، علیرغم شتاب چارترها برای رزرو شناورها پیش از تعطیلات، نرخ کرایه حمل در سفرهای دریایی کوتاه تر مانند مسیراسترالیا به چین نیز افت را تجربه کرد.
Fearnleys در ادامه افزود: مالکان حاضر به تخفیف نرخ کرایه حمل برای تجارت کوتاه مدت هستند، از این رو، چشم انداز برای تجارت دربازه زمانی طولانی مثبت به نظر می رسد. به عبارت دیگر، چارترها برای تجارت در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت، علاقه مندی زیادی از خود نشان دادند، این تمایل افزایش نرخ کرایه حمل را به همراه دارد.
شرکت (Maritime Strategies International (MSI در گزارش هفتگی خود نوشت: انتظار می رود در سال جاری میلادی، واردات سنگ آهن به چین در مقایسه با سال گذشته، رشد هفت درصدی را به نمایش گذارد. افزون بر این، پیش بینی می شود تولید فولاد در سال جاری میلادی شاهد رشد 1.5 درصدی باشد، اگر چه مصرف این محصول باید کاهش 1.3 درصدی را نشان دهد.
شرکت مذکورهم چنین پیش بینی کرد، درآمد فله بر کیپ سایز در ماه آوریل و جولای سال جاری میلادی به ترتیب به 14 هزار و 300 دلار در روز و 17 هزار و 50 دلار در روز خواهد رسید.
در ادامه این گزارش آمده است: ظرفیت مازاد و یک افت پیش بینی شده در قیمت های فولاد سبب افزایش صادرات فولاد چینی خواهد شد.
شرکت Vale برزیل بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا در گزارش خود پیش بینی کرد، در سال جاری میلادی 390 میلیون تن سنگ آهن را تولید خواهد کرد، رقمی که حکایت از روند افزایشی نسبت به سال گذشته دارد.
 
 
از سوی دیگر، در بازار پاناماکس، میانگین نرخ اجاره زمانی در روز جمعه با رسیدن به 10 هزار و 216 دلار در روز رشد 1.9 درصدی را نسبت به هفته گذشته آن تجربه کرد.
افزون بر این، انتظار می رود واردات ذغال سنگ ازهند با شیب صعودی 5.7 درصدی در سال جاری میلادی همراه باشد، به طوریکه برای ماه های آوریل و جولای به ترتیب به 12 هزار و 11 هزار و 500 دلار خواهد رسید.
به گفته کلارکسونز، به دنبال اشتهای سیری ناپذیر چین برای واردات سویا به دلیل مصرف فزاینده گوشت، تجارت غلات با روند افزایشی همراه خواهد بود.
ناگفته نماند، این مسئله تنها در مورد چین صدق نمی کند، بلکه به دنبال توسعه سریع اقتصادی، کشورهای دیگر در آسیای جنوب شرقی نیز در رشد تجارت جهانی غلات مشارکت داشته اند. این کشورها 117 میلیون تن از غلات را در فصل تجاری 2016-17 وارد کردند که نسبت به ابتدای دهه جاری، روند افزایشی 51 درصد را به نمایش گذاشت.
به گفته MSI، تجارت فله خشک جزئی همچنین باید از بازار فله خشک حمایت کند، افزون بر این پیش بینی می شود، میانگین درآمد برای فله برهای هندی سایز و سوپراماکس در ماه های آوریل و جولای به ترتیب 11 هزار و 600 و 11 هزار دلار در روز خواهد بود.
این گزارش در پایان نوشت: میانگین نرخ اجاره زمانی برای فله بر سوپراماکس با رسیدن به نه هزار و 597 دلار در روز، رشد 2.1 درصدی را نشان داد، در حالیکه میانگین درآمد فله بر هندی سایز با رسیدن به هفت هزار و 530 دلار در روز، افت 2.1 درصدی را به نمایش گذاشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار