۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

راه اندازی سامانه جامع واردات کالای ملوانی در خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان از راه اندازی سامانه جامع واردات کالای ملوانی در گمرکات استان با هدف نظارت دقیق بر واردات کالای ته لنجی یا ملوانی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۵۳۸
راه اندازی سامانه جامع واردات کالای ملوانی در خوزستان
محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به دستورالعمل جدید واردات کالای ته لنجی از طریق بنادر خوزستان افزود: بر این اساس هر ملوان می تواند در هر سفر 100میلیون ریال کالا و در هر سال 6 سفر بر اساس فهرست گمرک کالای ملوانی بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور کند.
وی گفت: با راه اندازی سامانه جامع واردات کالای ته لنجی در گمرکات خوزستان ، همه کالاهای ملوانی وارداتی پس از انطباق دقیق با قانون حق ترخیص دارند.
جعفری در ادامه با بیان اینکه هر میزان کالای ته لنجی که بیش از سقف تعیین شده باشد قاچاق محسوب می شود افزود: واردات بیش از سقف تعیین شده کالای ته لنجی مشمول پرداخت عوارض گمرکی خواهد بود.
ناظر گمرکات خوزستان افزود: گمرک از ورود کالای ته لنجی با سقف تعیین شده حمایت می کند.
هم اکنون بخشی از کالاهای ته لنجی که خارج از فهرست گمرک هستند در واحدهای گمرکی خوزستان نگهداری می شوند.
نمایندگان شهرهای ساحلی خوزستان چندی پیش از واردات کالای ته لنجی با سقف تعیین شده جدید با هدف ایجاد رونق تجاری و اشتغال حمایت کردند.
عرضه کالاهای ته لنجی در شهرهای بندری خوزستان از جاذبه های تجاری و اقتصادی استان محسوب می شود و ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را بدنبال دارد.
بیشتر کالاهای ته لنجی از طریق بنادر و گمرکات آبادان و هندیجان وارد کشور می شود.
برچسب ها: گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار