۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
بخش سوم

نقش آفرینان اصلی حمل و نقل کانتینری 2017 را بشناسیم

لویدزلیست به معرفی 20 تن از افرادی که بیشترین تاثیر را در صنعت کشتیرانی کانتینری سال 2017 شامل سکان داران خطوط کشتیرانی، مالکان، اپراتورها، سرمایه گذاران، تنطیم کنندگان، رهبران اتحادیه، گردانندگان بنادر و ترمینال ها و یا افراد پشت صحنه هستند، پرداخت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۵۳۷
نقش آفرینان اصلی حمل و نقل کانتینری 2017 را بشناسیم
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست به اجمال و در یک گزارش با اشاره به اینکه صنعت بنادر و کشتیرانی کانتینری در حال حاضر یک دوره تغییر چشم گیر را تجربه می کند و مسائلی مانند ادغام، تکنولوژی های کشتی، الگوهای تجاری و دیجیتالی شدن، شرایط مبهم بی سابقه اقتصادی و سیاسی، تهدید های جدید مانند حملات سایبری، مختل کنندگان تجاری و ریسک های امنیتی بر آن سایه افکنده است، 20 تن از افرادی که به نظر بیشترین تاثیر را در صنعت کشتیرانی کانتینری 2017 برعهده داشتند و احتمالا در سال جاری نیز همین تاثیر را خواهند داشت، معرفی کرد.
در بخش نخست(اینجا) و بخش دوم (اینجا) نقش آفرینان صنعت کشتیرانی کانتینری که در صنعت کانتینر فعالیت داشتند به اجمال معرفی شدند. در بخش سوم این گزارش قصد داریم پرونده معرفی فعالین صنعت کشتیرانی کانتینری سال گذشته را ببندیم.
 
*Robert Yildirim مدیر عامل شرکت Yildirim Group
"Robert Yildirim" یک تاجر ترکیه ای و مدیرعامل شرکت Yildirim Group این کشور قصد دارد در بین ده اپراتور ترمینالی برتر جهان طی چند سال آینده جای بگیرد، برای تحقق این هدف، تمرکز بر بازارهای آمریکا را مد نظر قرار داده است.
وی همچنین تصمیم گرفته است سهام 24 درصدی خود را در سومین کشتیرانی برتر دنیا- کشتیرانی CMA CGM فرانسه حفظ کند و بر خلاف انتظار همگان، در ماه نوامبر سال 2017 اعلام کرد، قصد فروش این سهام را ندارد.
Yildirim Group سطح وسیعی از فعالیت ها شامل نمایندگی کشتی، عملیات تانکر شیمیایی، فله خشک و یارد Marmara را پوشش می دهد. 
ناگفته نماند، سرمایه گذاری Yildirim Group در کشتیرانی CMA CGM به سال 2011 بازمی گردد، زمانیکه کشتیرانی فرانسه در شرایط مالی دشوار به سر می برد و اوراق قرضه قابل تبدیل پنج ساله به ارزش 600 میلیون دلار را صادر کرد.
لازم به ذکر است: برای Robert Yildirim سرمایه گذاری های بندری در اولویت قرار دارد، وی با بنادر آمریکا که مالکان آنها به دنبال سرمایه گذاران جدید هستند، ارتباط برقرار کرده است. 
در مجموع می توان گفت، هدف وی ارتقاء Yilports از جایگاه 13 در جهان از لحاظ جابه جایی به ده اپراتور برتر تا سال 2025 است، وی معتقد است از طریق رشد ارگانیک و اکتساب این هدف محقق خواهد شد.
 
*Anchor Chang /رئیس هیئت مدیره کشتیرانی اورگرین تایوان
گروه کشتیرانی اورگرین تایوان همچنان وضعیت قابل قبولی را در صنعت کشتیرانی جهان به نمایش نمی گذارد، به طوری که تعهد سهام داران عمده آن به زیر سوال رفته است. اما "Anchor Chang" رئیس هیئت مدیره و بزرگترین پسر Chang Yung-fa (کسی که توانست در برهه ای از زمان کشتیرانی اورگرین را به جایگاه بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان برساند) تلاش می کند نقش خیلی فعال تری را برای بهبود صنعت بر عهده گیرد.
کشتیرانی اورگرین یک عضو از ائتلاف اقیانوسیه در کنار کشتیرانی کاسکوی چین، کشتیرانی CMA CGM فرانسه و OOCL هنک کنگ است. زمانی که کشتیرانی کاسکو مالکیت خط کشتیرانی OOCL هنگ کنگ را به دست آورد، اورگرین تبدیل به یک شریک کوچک خواهد بود، در این شرایط، اورگرین باید در مورد افزایش سایز ناوگان خود به منظور رقابت با دیگر رقبا تصمیم گیری کند.
 
*Robert McEllrath رئیس ILWU
Robert McEllrath به نظر متحد و هم پیمان بنادر ساحل غربی آمریکا نمی رسد، بنادری که تحت فشار شدید از سوی رقبا در کانادا، مکزیک و ساحل شرقی آمریکا برای مدیریت کارگو به مقصد پسکرانه های این کشور به سر می برند. اما به عنوان رئیس اتحادیه بین المللی لانگشورمن و ورهاوسمن (ILWU ) تلاش زیادی را انجام داد تا این تضمین را بدهد که خطوط عرضه جهانی در آمریکا با اختلالات شدید در سال های آینده روبرو نخواهند شد، دست کم تا جایی که به بنادری مانند لس آنجلس، لانگ بیچ، اوکلند واین کشور Seattle/Tacoma مربوط می شود.
 
*Dennis Washington رئیس شرکت مدیریت کشتی Seaspan
"Dennis Washington" رئیس شرکت مدیریت کشتی Seaspan کانادا است. علیرغم دگرگونی شدید، Seaspan جایگاه بزرگترین مالک-چارتری کشتی کانتینری مستقل را با 110 فروند شناور و ظرفیت کلی 900 هزار TEU در اختیار دارد. پنج فروند کشتی کانتینری جدید را نیز در سال جاری میلادی تحویل خواهد گرفت.
 
*Tom Crowleyرئیس Crowley Maritime
"Tom Crowley"رئیس شرکت Crowley Maritime ارائه دهنده خدمات لجستیکی، حمل و نقل و انرژی مستقر در فلوریدای آمریکا است.
به دنبال واکنش سریع شرکت Crowley Maritime در طول طوفان ماریا، وی در سال 2017 میلادی جایگاه پیشگام دفاع از قانون جونز را از آن خود ساخت.
حدود یک قرن پیش یعنی سال 1920، قانونی در آمریکا به تصویب رسید که به موجب آن، تجارت دریایی بین بنادر آمریکا منحصرا باید از طریق کشتی‌های ساخت آمریکا و دارای پرچم این کشور انجام شود و حداقل 75 درصد سهم مالکیت کشتی و همین نسبت از خدمه کشتی باید از اتباع آمریکا باشند. این قانون به قانون جونز شهرت دارد.
در پی طوفان ماریا، شرکت Crowley Maritime خدمات حمل و نقل حیاتی و اورژانسی و حمایت لجستیکی را ارائه داد و از نمایندگی های فدرال که تلاش های امدادی انجام می دادند، حمایت بعمل آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار