۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
معاون امور بندری سازمان بنادر خبر داد:

اجرای طرح گزینش گمرکی کامیون ها در بندر شهید رجایی/ اکران مزایده ترمینال ریلی، به زودی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح «گزینش گمرکی کامیون های خروجی» در بندر شهید رجایی اجرا می شود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۵۳۶
اجرای طرح گزینش گمرکی کامیون ها در بندر شهید رجایی/ اکران مزایده ترمینال ریلی، به زودیمحمدعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگا مانا با بیان اینکه هم اکنون تردد کامیون های خروجی از بنادر کشور بهینه نیست، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای کاهش هزینه زمان و دیگر هزینه های بندری در همکاری با گمرک جمهوری اسلامی ایران طرح «گزینش گمرکی» کامیون ها را به صورت آزمایشی در بندر شهید رجایی اجرا خواهد کرد.
وی درباره کیفیت اجرای این طرح خاطر نشان ساخت: با این طرح، کامیون ها در سطوح مختلف دسته بندی شده و آن دسته که مشکلی در بار و مدارک خود ندارند به صورت مستقیم و بدون توقف از بندر اجازه خروج می یابند.
حسن زاده فقدان دسته بندی کامیون های خروجی بنادر را یکی از علل ایجاد ترافیک بندری دانست و افزود: با اجرای طرح مشترک با گمرک سرعت خروج کامیون ها از بنادر افزایش یافته که به تبع آن هزینه زمان و دیگر هزینه های مترتب کاهش می یابد.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه این طرح به زودی و حداکثر تا یک ماه آینده در بندر شهید رجایی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون در تلاش هستیم تا فضا و امکانات مناسب الکترونیک را در اختیار اداره گمرک قرار دهیم تا طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود.
وی همچنین در ادامه اظهاراتش از اکران مزایده ترمینال ریلی بندر شهید رجایی از 25 بهمن ماه به مدت 10 روز خبر داد و گفت: امید داریم این مزایده نیز در اسفندماه سال جاری به نتیجه برسد و سرمایه گذار این ترمینال مشخص و اعلام شود.
حسن زاده در پایان اظهارات خود یکی دیگر از اقدامات مهمی که سازمان بنادر و دریانوردی تا پیش از اتمام سال جاری در دست اجرا دارد را اکران مزایده ترمینال کانتینری بندر امام خمینی(ره) اعلام کرد و در این باره خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم این مهم را نیز در همین اسفند ماه پیش رو به سرانجام برسانیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار