۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
بیمکو:

ترمینال های فله خشک سر بلند بیرون آمدند

عملیات خوب بارگیری، تخلیه و کیفیت تجهیزات در ترمینال های فله خشک، از جمله نقاط روشن جدیدترین گزارش بیمکو به شمار می آیند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۵۳۳
ترمینال های فله خشک سر بلند بیرون آمدند
به گزارش گروه بین الملل مانا شورای بین المللی دریانوردی ( بیمکو) در جدیدترین گزارش خود با اشاره به عملکرد خوب بارگیری، تخلیه و کیفیت تجهیزات در ترمینال های فله خشک، نوشت: به طور کلی، ترمینال های فله خشک در سراسر جهان در سطح بالایی از استانداردها فعالیت کرده اند، اگر چه هنوز جا برای بهبود به لحاظ امنیت و کارآمدی وجود دارد. 
بر اساس نتایج نظر سنجی از 598 تن از مالکان در 279 ترمینال فله خشک، انجمن کشتیرانی گفت: به طور کلی ترمینال ها عملکرد خوب یا عالی در بارگیری و تخلیه از خود نشان داده اند. در عین حال، کیفیت تجهیزات نیز مناسب و قابل قبول بوده است. به عبارت دیگر، طبق گزارش منتشر شده از عملکرد ترمینال های فله خشک بیمکو برای سال 2017، فعالیت خوب و در عین حال امنی به نمایش گذاشته شده است.
افزون بر این، به ارتباطات بین کشتی ها و ترمینال ها و هم چنین مبادله اطلاعات به طور کلی نمره ای بالاترین از حد میانگین تعلق می گیرد.
با این وجود، بیمکو ترمینال ها را به تفکر و ژرف اندیشی بیشتر برای افزایش عملیات شناور در زمانی که محدودیت هایی مربوط به آبخور، مسائل جزرو مد و دسترسی در طول روز اعمال می شود، فرا خواند.
بیمکو در ادامه افزود: برخی از ترمینال ها نیاز به بهبود مهارتهای زبانی پرسنل خود در راستای برقراری ارتباط بهتر با اعضای خدمه دارند. افزون بر این، ترمینال ها باید سطح هزینه ارائه خدماتی مانند برداشتن فضولات و تامین آب تازه را که در چندین مورد بسیار گران تمام شدند، کاهش دهند.
در ادامه این گزارش آمده است: پرسشنامه دومین نظر سنجی که شامل 36 سوال بود، در پنج گروه ترتیبات پهلوگیری، خدمات ترمینال، تجهیزات ترمینال، تبادل اطلاعات و مدیریت بارگیری و تخلیه تقسیم شد. 
در مجموع، هفت درصد از پاسخ دهندگان رتبه عالی، 48 درصد خیلی خوب،38 درصد میانگین، 38 درصد مناسب و شش درصد ضعیف دادند.اما با این وجود، پاسخ ها در سال 2017 در مقایسه با 2016، به طور میانگین منفی تر بودند.
بیمکو با خودداری از ارائه پیشنهادات در مورد ترمینال های فردی، گفت: هنوز داده های کافی برای نتیجه گیری های آماری دقیق وجود ندارد. ما در نظر داریم گزارشات سالانه خود را منتشر کنیم و از پاسخ های بیشتر از سوی مالکان استقبال خواهیم کرد.
بیکمو در پایان هم چنین لیست بنادری که از آنها تعداد پنج پاسخ یا بیشتر را دریافت کرد، انتشار داد.
برچسب ها: فله خشک ترمینال
ارسال نظرات
آخرین اخبار