۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

هوای مناطق ساحلی خوزستان در شرایط سالم قرارگرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پس از مدتها از آلودگی هوا و شرایط جوی نامساعد جوی ناشی از پدیده گرد و خاک ، شاخص های هوا در شهرهای بندری و ساحلی خوزستان با بارش باران در شرایط سالم قرار گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۵۳۲
هوای مناطق ساحلی خوزستان در شرایط سالم قرارگرفت
احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بارش باران آسمان شهرهای آبادان ، خرمشهر ، هندیجان و ماهشهر را شست و ساکنان این شهرها نفس راحتی کشیدند.
وی با اشاره به اینکه آسمان آبی شهرهای بندری خوزستان پس از مدتها مشاهده شد افزود: امسال مناطق ساحلی خوزستان به علت بروز مکرر پدیده گردوخاک درسال جاری آلوده بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه با تداوم بارندگی ها در روزهای اینده ، وضعیت زیست محیطی مناطق ساحلی خوزستان بهبود بیشتری خواهد یافت افزود: خوشبختانه بارش بارش کانون های ریزگردها را مرطوب کرده و امکان برخاستن و معلق شدن آن کمتر شده است.
در سال جاری فعالیت اقتصادی و آموزشی در مناطق ساحلی خوزستان به دفعات به علت بروز گرد و خاک به تعطیلی کشیده شد.
غلظت گرد وخاک در شهرهای بندری آبادان ، خرمشهر ، هندیجان و ماهشهر در دو روز خیر تا 23برابر حد مجاز رسید و دید افقی را به کمتر از 200متر رساند.
در همین حال اداره کل هواشناسی خوزستان وضعیت آبهای شمال غرب خلیج فارس را در دو روز آینده همچنان مواج و طوفانی پیش بینی و به شناورهای دریایی توصیه کرد به دریا نروند.
در چند روز اخیر قایق ها و شناورهای صیادی بنادر خوزستان به علت شرایط نامساعد جوی و توفان گرد و خاک نتوانستند به دریا بروند.
مناطق ساحلی خوزستان در سال جاری دهها بارها شاهد پدیده فلج کننده گرد و خاک بوده است.
در دوسال اخیر بسیاری از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان به علت شرایط نامساعدجوی ناشی از طوفان های مکرر گرد و خاک به دیگر مناطق کشور مهاجرت کردند.
برچسب ها: خوزستان سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار