۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

واردات 10میلیون تن نهاده های دامی از بندرامام

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از واردات 10میلیون تن انواع نهاده های دامی مورد نیاز دامداری ها و مرغداری های کشور از طریق بندر امام خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۵۳۱
واردات 10میلیون تن نهاده های دامی از بندرامام
دکترمصطفی کنارکوهی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان نهاده های دامی شامل کنجاله سویا ، جو و ذرت پس از قرنطینه و تشریفات بهداشتی در بندر امام ترخیص و از طریق شبکه های جاده ای و ریلی به سراسر کشور انتقال یافته است.
وی گفت: نهاده های دامی ازکشورهای هندوستان ، برزیل ، استرالیا و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام وابسته به وزارت جهادکشاورزی در بندر امام تخلیه شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 95درصد نهاده های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می شود گفت: واردات نهاده های دامی به کشور از طریق بندر امام با توجه به وجود امکانات زیرساختی و انبارهای ذخیره سازی در این بندر بسیار باصرفه است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان به بهره برداری دوواحد تولید خوراک دام در اراضی پشتیبانی بندر امام اشاره کرد و افزود: بندر امام ظرفیت های بسیاری مطلوبی در احداث واحدهای خوراک دام دارد. دکتر کنارکوهی افزود: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای احداث واحدهای خوراک دام حمایت می کند.
بندر امام با حجم تخلیه و بارگیری سالانه بیش از 50میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی ، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. بندرامام از طریق خور موسی به آبهای خلیج فارس و بین المللی راه می یابد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار