۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

دزدی های دریایی در آسیا کاهش یافت

در ماه ژانویه سال جاری میلادی هفت حادثه دریایی متشکل از دزدی و آدم ربایی در آسیا به ثبت رسید که خبر از کاهش آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی می دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۸۵۲۳
دزدی های دریایی در آسیا کاهش یافت
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از ReCCAP ISC، در ماه ژانویه سال جاری میلادی در مجموع هفت حادثه دریایی در آسیا ثبت شد که در مقایسه با 16 مورد در ماه دسامبر سال 2017 میلادی نشان دهنده کاهش تعداد حملات و حوادث دریایی است.
بر اساس این گزارش، از مجموع هفت مورد ثبت شده پنج مورد حمله واقعی و دو مورد ناکام بوده است.
یکی از حوادث، دزدی دریایی و شش حادثه دیگر حمله مسلحانه به شناورها در آسیا گزارش شده است.
این گزارش ضمن اشاره به محل وقوع پنج حادثه ادامه داد: حادثه زمانی در اندونزی، مانیلا، ویتنام و دریای چین جنوبی رخ داد که شناورها  در لنگرگاه مستقر بودند.
دو حادثه دیگر بر روی شناورهایی اتفاق افتاد که در مسیرهای Alnag، Gujaray هند و سنگاپور در حرکت بودند.
دو گزارش رسیده به ReCCAP حاکی از دستگیری دو نفر از مجرمان و بازگرداندن اقلام ربوده شده از سوی گارد ساحلی فیلیپین و هند است. در مقایسه با ماه دسامبر سال گذشتۀ میلادی مجموع حوادث دریایی به 16 مورد رسید که خوشبختانه این تعداد در ماه ژانویه سال 2018 میلادی با کاهش همراه شد.
در مقایسه سال به سال نیز تعداد حملات با کاهش سه موردی همراه بود به گونه ای که در ماه ژانویه سال 2017 میلادی تعداد حوادث به 10 مورد رسید.
از ماه ژانویه سال جاری میلادی تاکنون 9 نفر از خدمه های شناورها در اسارت دزدان دریایی به سر می برند. مقامات فیلیپین در حال انجام اقدامات لازم و تسریع عملیات نظامی هستند تا بتوانند خدمۀ گروگان را آزاد کنند.
در ادامه این گزارش، ReCCAP ISC از شناورهایی که ترانزیت خود را از منطقه های پرخطر انجام می دهند، رعایت حداکثری نکات امنیتی و هوشیاری کامل خدمه را خواستار شد. همچنین این مرکز از دریانوردان خواست تا به محض برخورد با موارد مشکوک و نزدیک شدن قایق های مسلح فوراً به نزدیک ترین مرکز ساحلی و با استفاده از پرچم خود وقوع حادثه را به اطلاع برسانند و اقدامات ضروری را تا رسیدن نیروهای نظامی و امنیتی که در «راهنمای منطقه ای برای مقابله با دزدان دریایی و نیروهای مسلح به شناورها در آسیا» توصیه شده است را به عمل بیاورند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار