۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

جزئیات تازه از سانچی در گفتگو با مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران جزئیات تازه ایی از عملیات تجسس برای ورود به سانجی اعلام کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۸۵۲۱
جزئیات تازه از سانچی در گفتگو با مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایرانسیروس کیان ارثی به خبرنگار مانا گفت: به علت بدی آب و هوا در محل غرق نفتکش سانچی عملیات ربات زیردریایی با نوسان زمانی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه غواص ها برای نخستین بار کشتی را بررسی کردند و حتی توانستند نشتی یکی‌از مخازن را مهار کنند، گفت: بدنه نفتکش سانچی بر اثر حرارت آتش تغییر شکل داده است به همین دلیل عملیات تجسس برای امکان سنجی ورود به اتاق ها و کابین ها همچنان ادامه دارد.
کیان ارثی ادامه داد: با همکاری مشاوران بزرگ بین المللی و بر اساس تفاهم‌نامه مشترکی که بین ذینفعان قرار دارد در حال پیگیری فرآیند حقوقی و بیمه نفتکش هستیم اما این فرآیند تا رسیدن به نتیجه نهایی زمان بر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه اطلاعات جعبه سیاه در اختیار ذینفعان است، گفت: با خدمه کشتی چینی کریستال نیز مصاحبه صورت گرفته است و پس از جمع بندی اطلاعات از سوی ارگان های ذیریط داخلی و بین المللی نتیجه اعلام خواهد شد با این قید که زمان اعلام این نتایج فعلا مشخص نیست.
وی اظهار داشت: در تلاش هستیم مابقی پیکرهای عزیزان دریانورد سانچی را پیدا کنیم. اما‌ با توجه به اتفاقی که برای نفتکش افتاده و شرایط جوی و عمق زیاد ۱۱۵ متری که مغروقه در آن قراردارد تجسس پیکرها بسیار دشوار است. ضمن اینکه غواصی در این عمق هم فشار زیادی به غواصان وارد می‌کند.
به گفته وی با این حال به تلاش های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.
کیان ارثی فاجعه سانچی را فاجعه بزرگی با ابعاد بین المللی خواند و گفت : این اتفاق درس بزرگی برای ما بود و تمام توان خود را صرف خواهیم کرد که بازماندگان شهدای خدمت نفتکش سانچی به حق و حقوق خود در زمینه بیمه برسند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در پایان گفت: تمام هزینه های آزمایش دی ان آی و تجسس رباتیک و غواصی بر عهده شرکت های بیمه کننده سانچی است.
برچسب ها: سانچی
ارسال نظرات
آخرین اخبار